tisdag, oktober 03, 2006

Tillbaka hos galna kärringar!

Okej. Då har det börjat! Vad? Jo, viktminskningen.. Eller, den kommer att ske. Igår skrev nämnligen hannah och jag in oss på ViktVäktarna igen. Jag hatar deras möten. Jag hatar alla idiotkärringar. Jag hatar ledarna som talar till gruppen som om vi gick på lekis. Igår satt Hannah och jag och fnissade hela träffen igenom. Jag bryr mig inte om tanterna blev störda. De stör mig. med sin närvaro. Blä.
Alldeles strax ska jag låna min mosters bil och åka och stor handla. låt mig, snälla bara låt mig få tala om vad som står på min inköpslista bla:

- Broccoli
- Purjolök
- Grönsaksbuljong
- Timjan (färsk)
- Persilja (helst färsk)
- Kålrabbi
- Palsternacka
- Kålrot
- Fänkål
- Grönkål

Haha! Hej, jag heter Julia och nu börjar det! Viktväktarna jag hatar er, men nu fan gäller det... igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, fy. jag hatar också viktväktarna. har varit medlem två gånger. förra året gick det riktigt bra. 17 kg på fyra månader. varför jag la av sen är en annan story. ingen pojkvän och sommar med massa öl... hmm. kan ligga någonting i det kanske? jag borde ta tag i det igen, jag också. började i förrgår med mig själv. inga möten. de är så pinsamma. jag brukade inte gå på mötena. gick bara och vägde mig och sa att jag TYVÄRR inte kunde stanna. haha. den gången jag fick mitt lås för att jag gått ner 10% av min startvikt flydde jag jättefort. och då jag stod i tamburen och klädde på mig hörde jag: och alldeles precis släppte jag iväg en tjej som gått ner 10% av sin startvikt. hon kunde tyvärr inte stanna, men jag tycker vi ger henne en applåd i alla fall. och alla klappade i sina feta händer och önskade nog att de var jag.
haha. oh my god. ;0P
men å andra sidan. när man betalar för det så gör man mer. så är det faktiskt.

Oh Julie. sa...

Ja fy fan! Vad gör man där egentligen? egentligen Lotta?! Suck!

Anonym sa...

jo... man mår faktiskt mycket bättre då man kommer igång. och det är bara de första veckorna som är jobbiga. innan man vänjer sig vid att inte få röra allt det goda... och det finns mycket gott och nyttigt som man kan laga! vi får dela med oss av lite recept ;0) så det inte blir så enformigt. det som är värst, tycker jag.
men som sagt: så fort man börjar se och känna skillnaden så sporras man till att fortsätta - det är underbart! keep up the good work, girl friend! and i'll do the same!

Anonym sa...

Viktväkatrnas möten går i ren Knutby-anda! Hurtiga ledare som mässar framför tjockisarna om hur man ska överleva julen utan Alladin-asken. Gör som Lotta du, för du kommer klara det skitbra oavsett deras möten... :)

 
Allmänt bloggar