söndag, oktober 08, 2006

Ett ansikte mer eller mindre bara?

Anja kommer tillbaka och ansluter sig till gruppen efter att ha snackat med en kille.
- Vem var det där då? undarde Julia.
- Han var från en efterfest, svarade Anja.
- Ohfan! När då?
- I sommras nångång, efter Snerkan.
- Jaha, var jag med?
- JA! Vi var hemma hos dig men du gick och knullade med någon kille!

Kul det där med efterfester då man bara har ögonen för en grabb. Från just den efterfesten kommer jag ihåg att jag som vanligt satt i fönstret, Karlavagnen spelades på radion. Vin och cigg åt folket. Jag var full och skrattade högt och hårt och mittemot mig satt Killen som mina ögon drogs tillbaka till om och om igen. Runt omkring oss satt vännerna och några killar de träffat under kvällen. De hette alla något på J.. tror jag. En av dem var jättedeppig... tror jag. Efter några väldigt långa blickar med Killen gick jag in på mitt rum, och en stund senare kom han efter. Vi låste in oss och lät mina gäster få gå ut och kissa i buskarna.

Jag MÅSTE börja komma ihåg hur folk ser ut. Ansikten Julia! Ansikten! Och när vi ändå är pågång: Namn! Jag måste verkligen börja minnas namn. Detta är bara pinsamt.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar