tisdag, oktober 24, 2006

"Här - Danmark, utskitet av kalk och vatten. Där - Sverige, hugget i granit. Danskdjävlar!" .

Antar att jag inte är den enda som sett tv3's program 'Du är vad du äter'. Jag ser det varje gång jag jobbar, och jag måste säga att jag verkligen börjar lessna på det nu. Liksom 'Extreme Home Makeover'. Jag är less på Ty och hans vänner som gör om hus på hus. Jag är less på alla überfeta typer som går ner massa genom att förstå att man ska inte käka massa skit och faktiskt träna. NÄHÄ?!

Hur som helst har man väl tagit in en hel del. Efter att ha sett de programmen ringde jag mamma när jag var på väg hem och meddelade att hon måste köpa något med B-vitamin i. Jag behövde B-vitamin. Och zink. Om detta kommer att funka vet jag inte, om inte annat så blir det kanske en vacker placeboeffekt. Det gör mig inget, det enda jag är ute efter är förändring. Nu. Gärna för några veckor sedan. Månader? Jag får helt enkelt återkomma om det blir någon förändring. Blir det inte det kan jag lika gärna lägga mig ner och dö. Tack för den här tiden.

Jag var hos Elin igår. Kul att komma ifrån hemmets trista väggar och faktiskt träffa någon. Man behöver inte umgås hysteriskt. Att ligga och se på tv ihop är bättre än mycket annat.

Idag, tisdag, känns det att man inte är hemma i Uppsala. Tisdagarna, snerkes dagar. Vilka tisdagar går man inte ut? De fina flickorna i Uppsala kommer att gå ut och ha så roligt, jag sitter hemma med skitit hår och gamla avlagda mjukisbyxor som jag hittade på vinden här. Jag känner mig sunkig och trött. Idag kommer jag inte att göra annat än att sitta här, eller sova i soffan till någon film jag redan sett så pass många gånger att jag kan alla repliker. Skulle kunna ta med Hero ut på en promenad och hala upp någon cigg nu när jag är ensam hemma, men inte ens det känns lockande.

Jens Lekman - The Cold Swedish Winter

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med. Jag är så trött på det. Ibland är man iofs trött på det mesta ;). Ikväll börjar Toppform på SVT2 förresten. Wohoo!

Oh Julie. sa...

Haha, javafan. Ser man allt annat så är det väl bara att bädda ner sig i soffan och se på det ikväll. Kul att något går på de kanalerna som finns här på landet. Vi har inte ens fyran här. Suck.

Anonym sa...

jag har gjort typ 1,5 uppgifter har 719 (gravt överdrivet) och nu hade jag dålig disciplin och såg på "Sandor /slash/ Ida" ist.. duktigt angelica! men jag skriver så jag blöder. usch.

Oh Julie. sa...

Hehe, så länge det går frammåt så :D

Anonym sa...

jo, samma program om och om igen. och just det programmet: du är vad du äter. fast som du säger, man snappar upp ett och annat. saker man inte tänkt på. farliga saker man äter/inte äter som man kanske borde. alla dessa slaggprodukter man drar på sig ÄVEN om man äter enligt WW och tränar. det är mycket annat som spelar in... läskigt. jag blir knäpp av det där programmet. och varje gång tänker jag att det ska ske en förändring. det fungerar samma kväll då jag kanske låter bli att äta popcorn eller något dylikt. men sen spricker det igen. hehe.

Anonym sa...

hrm hrm.... du vet väl att man röker för att dämpa ångest av ngt slag? (ofta iaf)... så, nu vet du :P

Oh Julie. sa...

Psykolog M: Jo, det förklarar ju en hel del varför cigg och herr Smith eller Drake funkar så bra ihop! :)

 
Allmänt bloggar