onsdag, oktober 18, 2006

Eleganta är väl typ överklassdamer?

Jag är sjuk. Igen. Eller blev väl aldrig frisk, kanske för allt festande. Sa till Hannah att jag hade ju faktisk dragit ner mitt festande nu. Hon svarade med et skratt och påminnde mig om att jag var nog ut fyra gånger förra veckan. Hon sa att det inte räknades med att jag var pank nu och att lillebror kommer, och det är därför jag inte kommer att festa lika hårt denna vecka. För... man blir kanske friskare utan festerna? Nåväl.

En kompis ringde mig igår (förutom att försöka att lura på mig att jag hade röstat fram den borgliga alliansen) så sa hon att en annans kompis mamma hade sagt till henne att jag såg elegant ut. Elegant! Min kompis hade blivit lika chockad som jag och sett skeptisk ut. Hon tänkte att mycket kunde beskriva mig, men elegant?! När hon väl kom hem berättade hon för sin mamma att jag hade blivit kallad för elegant. Hennes mamma instämde: "Jo, men Julia är väldigt elegant." What? Jag tror att de och jag har otroligt skillda uppfattningar om vad elegant är. Jag? Elegant? Näfan, nu har det gått för långt!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. jo, man blir nog friskare om man inte festar för mycket. jag får höra det jämt, särskilt på jobbet. lotta, är du förkyld nu igen? har du festat?! hehe. kanske borde dra ner på det en aning... kanske införa en vit månad? hmm... snarare en vit vecka ;0P men den har jag faktiskt nu! är pank och jobbar massor - inte ork att vara bakfull. gills det då? *-)

 
Allmänt bloggar