tisdag, oktober 10, 2006

Stil

I sommras steg Carro och jag på en av de stekheta bussarna som skulle ta oss till Ikea. Jag hade kommit någon dag innan, och skulle tillbringa några dagar hos Carro i stockholm. Medan svetten pressades fram hos oss medan vi stod och trängdes på bussen fastnade våra blickar på samma kille. Vi båda hade otroligt svårt att bestämma oss för hur hans stil var. Hur han tänkte angående den. Antingen var han helt totalt ointresserad om vad han tog på sig, utan tog något han hade hittat hemma i någon garderob. Eller, så var han en riktigt cool kille som hade lyckats hitta sina kläder kanske hemma eller på någon second-handbutik. Att stå och viska och fundera om det tog all koncentration, och vi glömde nästan bort den otroliga hettan.

Det är roligt det där med allas personliga stil, och hur man smått tar efter lite stil efter hur ens vänner klär sig. Min egna stil nu och den i sundsvall är helt olika. Men det beror ju även på personligutveckling. Jag älskar att sitta och titta på folk. Sedan är det ju alltid lika roligt att börja brainstorma om hur de är som personer. Efter tio minuters filosoferande tror man att man känner dem på riktigt. Blir nästan lite farligt det där. Men som man säger, man behöver ju lite spänning i vardagen.

Jo, killen på bussen. Vi enades tillslut om att han inte tänkte så mycket på sin stil. Han tog det han fann.

1 kommentar:

Anonym sa...

julia!
suck!
jag är fortfarande sjuk och fördjävlig!
och du har inte uppdaterat här på länge :(
för en moa kan det vara psykiskt påfrestande...
så...
nu ska jag göra kyckling... och nåt gott... hoppas jag :P
ajaa
här ska man väl egentligen inte skriva särskilt långt. men jag är trött och det känns som om mitt huvud är fyllt med bomull. inte roligt alls!
gaaaaaaah!
nu vart jag hungrig också...
men.. som sagt... middag var det.
men det är inte så roligt att äta när man knappt känner ngra smaker. hm, får krydda ortdentligt...
yeaaah whatever!!

 
Allmänt bloggar