fredag, april 06, 2007

No more 'Oh Fyllo.'

Har ju tidigare skämtat om att döpa om min blogg till något så passande som 'Oh Fyllo.' men nu tänker jag inte ens skämta om det längre. Nu ska det inte bli mer berättelser om de olika fyllorna vi har här nere i Uppsala. Jag är irriterad. Riktigt irriterad över att det talas om mig, och att folka är oroliga. "Julia bli ju lätt beroende" hade Mos kläckt ur sig när de satt och diskuterade mig där hemma i Sundsvall. Okej, jag är jätteglad att ni älskar mig och så, men snälla ni! Ni behöver inte vara oroliga. När jag fick veta att jag än en gång blivit samtalsämne där hemma i Sundsvall så ringde jag upp de inblandade och gav dem smått en utskällning! Herregud! Det lät på dem som jag var någon riktig sunkis! När jag snackade med Mos så sa hon att min beskrivning av mitt rum lät som den knarkarkvart som lärarna hade byggt upp på skolan för att avskräcka oss när vi gick i början av högstadiet. Jag försvarade mig med att jag alltid i stort sett har stökigt på mitt rum, och att glassplitter (som hon hade reagerat bland annat på) inte var så konstigt. Hon sa att nu var det inte vanligt stökigt utan stökigt med alkohol eller hur hon nu la fram det! Att jämföra mitt rum med en modell av vad lärarna hade tanke om ett 'knarkarkvarts-rum' utan att ens sett mitt rum tycker jag är dåligt! Jag har ofta stökigt, och med spår av någon fest. Dvs någon tom burk eller några glas. Men ibland är det också ganska så välstädat och fint. Som just nu faktiskt!

Jag är less på att folk tror att jag är någon de behöver oroa sig för. Visst! Det är en fin tanke, men jag klarar mig bra! Ni kanske inte tycker att det jag gör låter särskilt bra, men det är lugnt! Jag ska aldrig mer skriva en berättelse här som innehåller fylla, och heller inte snacka mer om den saken med er! Då kanske ni kan träffas en gång UTAN att snacka om mig och hur jag lever. "Bla bla bla, Julia, vi är bara oroliga" - herregud! För vad? Svara mig! Jag har sagt gång på gång att allt är lugnt! Bara för att jag inte lever som er så gör jag inget galet! Att jag går ut mer gånger än ni, menas heller inte att jag gör något fel. Jag gör inget som ni behöver oroa er för. Men, för att ni inte ska sitta här nu och bli nervösa (detta gäller även ni som inte klassas in som "vänner" utan har en annan relation till mig (släktingar eller så)) nu blir det inge mer fylla här. Egentligen ska jag inte behöva sitta här och försvara mig, men jag gör det ändå! Ni ska slippa höra om allt nu! Ni kan vara lugna, no more 'Oh Fyllo.'!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner igen det där.
det var mycket snack om mig bakom min rygg på jobbet ett tag. skittrist! varför ska man inte kunna gå ut och sen prata om det - hur kul man hade och visst, man kanske var lite full och ramlade på dansgolvet - men so what?!
och så händer det en gång för mycket (enligt de andra) och då blir det ett jävla liv!
fattar inte.

Oh Julie. sa...

Lotta: Precis! bara för att man inte gör som alla andra så ska det talas om! :(

Ankan sa...

Alkholisten själv e den siste att erkänna att han/hon är just alkis... De brukar också hålla, och i ditt fall skriva, försvarstal. Självklart påstår jag inte att du e alkholiserad. Men det är värt en tanke. Skål.

 
Allmänt bloggar