lördag, april 21, 2007

Det är väldigt sällan jag får användning för de olika språk jag kan förutom svenskan. Och med de olika språk jag kan, menar jag min hackiga engelska och mina fraser på tyska. Ja, engelskan är ju inte alls hackig jämt, som på fyllan tror jag lätt att engelska egentligen borde vara mitt modersmål. Lätt att tro att man snackar bra efter några öl. Sedan blir jag alldeles till mig någon är från tyskland då jag kan säga mina fraser. Vad sägs om den nödvändiga: "Första gatan till vänster." Man kan knappast åka till tyskland utan att kunna den meningen som näst intill bygger upp hela tyska språket.

Någon som inte heller har det så lätt alla gånger är kära Linnea som befinner sig i Berlin. På hennes blogg har hon laggt upp topp tre av grodor hon råkat kläcka ur sig. Den listan kan ni läsa här. Hennes nummer ett är klockren! Läs och fnissa lite över att det inte är Du som gör de missarna. Hejja Linnea!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också kunna tyska. Läckert ju.

Anonym sa...

haha. jag måste väl säga att jag KAN engelska. så gott som flytande.
det pinsamma är på fyllan... då tror jag att jag kan tyska också! jag kanske kan lite fler fraser, men absolut inte bra. och grammatiskt korrekt? ehhh. i don't think so! =0P

 
Allmänt bloggar