måndag, april 09, 2007

I never loved nobody fully Always one foot on the ground


En kväll när jag var ute på Orvars med Lina och Naima, då Linas kursare hade tentafest, så var det en kille som satt brevid mig som frågade: "Lyssnar du på Regina Spektor?" Jo, svarade jag. Det gjorde jag ju faktiskt, varför undrade han det? "Jo, för att jag tyckte att din frisyr påminde så mycket om henne så jag var bara tvungen att fråga." Där ser man. Jag och Regina. Regina och jag. Jag tyckte att det var lite roligt eftersom det inte är en koppling som jag själv någonsin dragit och inte heller säkert skulle dra. Men han gjorde det, och hans första ord till mig kommer jag komma ihåg ett bra tag. Jag hatar tråkigt kallsnack som: "Jaha, vad pluggar du? Vem känner du här? Var kommer du ifårn?" - visst, det är säkert kul att veta ibland, men mest frågar man ju för att fylla tystnaden med något. Nä, man ska öppna med lite roligare saker att säga. Det ska jag gå och öva på nu. Eller gå och lägga mig. Imorgon bär det av till obyggden igen. Känns som jag nyss var där. Hur som helst, det blir nog bra. Många vänner är hemma, och det är ju därför man reser hem. Faktiskt.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar