lördag, april 21, 2007

Daddy, don't ever die on a friday.

Jag tog min mosters bil till jobbet igår. 20.59 körde jag ut från deras gårdsplan. Ovanligt tidigt för min del, brukar annars åka runt tio över och får då istället köra så fort jag kan för att hinna i tid. När jag hade parkerat bilen igår var klockan inte mer än 21.17, så istället för att gå in i värmen så gick jag omkring i den iskalla blåsten bara för att avnjuta mina sista lediga minuter innan jag gick på mitt tio timmars pass. Det är bara lite svårt att njuta av sin lediga tid då det är så kallt att man knappt kan tänka. Jag gav upp och gick iväg till jobbet. Det visade sig att det skulle bli en otroligt enkelnatt att jobba.
Klockan tolv låg jag och kollade på tv och tänkte att detta var ett soft jobb. Där låg jag och såg på tv, käkade frukt och fick bra över hundra kronor i timmen för det. Så enkelt det är att jobba ibland. Lite långtråkigt blir det dock ibland. Skickade iväg några mess till några, men fick bara svar från trogna Mos. Alla andra var väl upptagna med olika festligheter. Roligt för dem.

Elin skriver om att hon är less på att folk envisas med att snacka om vädret. Jag känner mig lite skylldig där, eftersom jag var helt fascinerad av haglet som täckte allt grönt den dagen. Jag tycker att man får snacka om vädret, disskutera det nu när sista april närmar sig! Det är inte många dagar kvar nu, och det måste ju bli ändring på detta. Nu får det räcka med denna kyla, tillbaka med värmen! "Bitte! Bitte Sissi. Bitte!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du testat att skicka nått mess till mig nångång kanske??? Bara undrade :D

Oh Julie. sa...

Lisa: Haha, vill inte störa någon. Men bra, bered dig på mess inatt! :)

Anonym sa...

Äsch då gums, så farligt var det ju inte! Rock on på fredag? :)

Anonym sa...

Daddy, don't ever die on a friday
It can seriosly damage your health.

<3

 
Allmänt bloggar