tisdag, april 17, 2007

"Om jag var en rik man, la la la la!

Lina, Naima och jag hyrde i söndags "School For Seduction". Allt gott. Vi lärde oss att göra saker långsamma. Något jag inte klarar så någon Seduction blir det väl inte för min del. Jag lämnar det åt Fanny och Hannah. Låt de små liven ta hand om pojkbiten.

Hur som helst, så klart glömde jag att lämna igen den igår. Det var inte bra. Speciellt inte med tanke på att jag är så där härligt urfattig igen. Varken Hannah eller jag har pengar och prioriterar inte att köpa toapapper, utan tar helldre pengarna och lägger dem på några öl på Svantes. Hur som helst. Jag gick omkring och försökte hitta småkronor som skulle räcka till förseningsavgiften. Jag fann åtta kronor. Ringde för att kolla hur många kronor jag hade på mitt konto om jag kanske skulle få ihop till 20 kronor med dem. Efter att ha tryckt in mitt personnummer, kod, kontonummer och vad jag ville göra så började tanten i luren tala om för mig hur lite pengar jag hade kvar: "Sex.. (Fan! Fan! Fan! Bara sex kronor?! Hur fan ska jag få detta att gå ihop!?) ..tusen tvåhundra arton kronor." Tystnad. Jag stod och gapade. Va.. va.. va i helvete hände? Mer än en vecka kvar innan jag ska få lön, och här är mitt urfattiga konto fyllt med pengar! Fortsatte gapa innan jag kunde samla mig nog mycket att ropa in Hannah. Hon kom på att det måste vara från Försäkringskassan, och mycket riktigt. Jag har fått slantarna från min tid som sjukskriven. Och här hade jag gått och orat mig att jag inte skulle få dem på typ månader! Jag är rik! RIK! Fattar ni? Lugn lugn, jag är duktig med. Förde över 5200 kronor på mitt sparkonto till Roskilde i sommar.

Fy fan. Ibland blir livet bara toppen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh, fy fan vad härligt!
congratulations!!! =0)
jag hoppas innerligt att min nästa lön innehåller outbetald semesterersättning från förra året, 'cause i really need those money. valborg, säger jag bara =0)

Anonym sa...

Aha! Det är fler än jag som försökt sig på en svensk version av Gwen Stefanis cover, i sann sextiotals-dansbandscover-anda. Mitt försök:

Om jag var en rik tjej
Ja, då skulle jag nog sjunga
Fadderittan-rittan-hej

För jag skulle va' rikast i stan
dansa hambo hela da-a-a-a-n...

Oh Julie. sa...

Lotta: Det hoppas jag med!! Hejja din lön! :)

SW: Haha. Inte hört sjökexets mix mellan Gwen Stefanis låt och just "Om jag var en rik man"? Grym!

 
Allmänt bloggar