tisdag, april 24, 2007

In starlit nights I saw you So cruelly you kissed me Your lips a magic world Your sky all hung with jewels The killing moon Will come too soon

"Oh! Kolla vädret! Fan va konstigt!". Varje år, och då menar jag varje år, blir man lika förvånad och chockad över hur vädret beter sig i april. Man kan inte förstå hur det är rena rama vintervädret ena dagen för att när man vaknar upp nästa dag se till sin stora förvåning att det är sommar. Man hade just rotat fram vinterjackan som man glatt lagt undan under de fina dagarna, så är det bara att ta bort den igen.

Jag vet inte hur pass bra detta aprilväder är för ens humör. Och då menar jag mitt humör, och alla andra som blir glada när det är fint väder. Att ena veckan lyser solen och man lever ut. Älskar livet man lever när man sitter ute i parkerna och solar. Sedan veckan efter ligger man inne och surar under täcket för att det haglar, regnar eller blåser ute. Ena veckan överlycklig, andra veckan en surfitta. Nästa vecka överlycklig, nästa vecka surfitta. Ja, ni förstår!

Jag var nyss på ÖG och köpte biljetter till sista april till en kompisbrorsa (min barndomsvän) och hans kompisar. Underbart att cykla omkring. Få fnissa till till fina poppojkar som knappt kommer på sina cyklar för att de har så tighta byxor på sig. Borde skriva en hyllning till alla som med hedern i behåll kommer upp på sin cykel med så tighta byxor. Då snackar vi gärna om cyklar med en fin stång där uppe som man måste svinga sitt ben över. Ibland är jag bara så glad att jag går i kjol. Fast självklart finns det nackdelar med det också! Ja men ni vet.. kjolar håller sig inte alltid på sin plats utan äventyrar min dag genom att lätt blåsa upp. Det händer väl ett otalt många gånger att man tvingas köra en Marilyn Monroe. Ibland lyckas man sköta den med viss grace ibland lyckas man inte fullt så bra. Mig gör det inte så mycket, man får ju lov att leva lite farligt ibland!

3 kommentarer:

Anonym sa...

äh, man behöver ju vädra muttan ibland också! ;0)

Anonym sa...

Måste bara dubbelkolla apropå ovannämnda: VI ska inte ah några biljetter till något på Valborg va?

Anonym sa...

Du är snäll du som hjälper brorsan :D hade oxå velat komma, men det får bli ett annat år!!!

 
Allmänt bloggar