lördag, mars 31, 2007

"Du, det är många som står i kö för att äga mig!"

Jag spenderar ju som sagt de soliga dagarna vid ån och gottar mig i solen. Jo, jag vill ha lite färg i ansiktet vilket jag fått nu. Men eftersom mina solglasögon är lite större så är nu jag även blek på näsan. Man märker inte så mycket kring ögonen, men man märker på min näsa att jag aldrig tar av mig mina glajor. Jag tar inte av mig dem förrän jag går in, eller om det är så mörkt ute att det börjar bli fånigt va lite jag ser när jag har på mig dem. Någon dag här nu ska jag väl ta av mig dem för att inte få en mer markerad blekhet.. eller nått i mitt ansikte. Nåväl, större problem skulle man ju kunna ha.

Idag klev jag upp och satte igång och städa mitt rum. Det har varit fruktansvärt stökigt de senaste veckorna och varje gång innan någon kommer in i mitt rum möts den personen av varningen om att passa glassplittret som legat alldels innanför min dörr. Det låg väl där i över två veckor efter att Hannah ramlade ner från min säng och krossade ett glas. Tydligen var det upp till mig att ta upp alla bitar och allt splitter. Men jag har helt enkelt varit för lat, och alla lärde sig förvånansvärt snabbt att ta ett ordentligt hopp in i mitt rum. Men nu är det alltså borta. Nu skulle man kunna lägga sig ner och slicka på mitt golv utan att skära sig eller få tungan full med damm.

Mitt rum blev riktigt sågat av en tjej nu i veckan också. hon såg in i mitt rum och utbrast i en förskräckt ton: "Men herregud! Hur kan någon leva så här?!". Eftersom jag var på toa då försvarade Lina mitt rum med att förklara att jag ändå aldrig är hemma. Att jag bara sover i mitt rum. Vilket är helt sant. Det är inte många vakna timmar som jag befinner mig på mitt rum. Men den här tjejen som då sågade mitt rum var även hon som var så torr om sina händer eftersom hon städade varje dag. Låt oss inte glömma att det var hon som VÄGRADE att sätta sig på filten i parken eftersom hon ville inte förstöra sina kläder. De var för dyra för sånt! Va fan! Hon hade jeans på sig! Det hade varit en annan sak om det varit någon liten kläning som skulle spräckas om hon satt sig.. men jeans! Jag tittade frågande på henne där hon stod med armarna i kors. Hon skulle verkligen inte sätta sig. Och där hade jag suttit i minst fyra timmar. Skulle vara roligt och veta vad hon tänkte om mig och mina kläder. En sista sak måste jag bara ta upp om denna flicka innan jag slutar. Hon var korkad! Det går inte att komma ifrån. Jag skulle kunna fylla upp hela min citatbok med saker hon sa bara under den kvällen. En av mina favoriter måste nog vara: "Du, det är många som står i kö för att äga mig!" Vi bara: WHAT?! Hur tänker hon? Tänker hon alls? "äga mig". Say no more.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilket hemskt illa kasst dåligt fruktansvärt citat!
usch, vilken lika hemsk kass dålig fruktansvärd människa!
och städa rummet VARJE dag?! är hon knäpp?
=0)

 
Allmänt bloggar