söndag, mars 18, 2007

First the mic then a half cigarette Singing 'Cathy's Clown'


Haven't laughed this hard in a long time
I better stop now before I start crying
Go off to sleep in the sunshine
I don't want to see the day when it's dying
Så blir det vår och jag går in i Elliott Smith-koma.. igen. Laddar min mp3 full och njuter av varje bussresa, promenad eller ärende då jag lyssnar på den. Jag går ju inte ett steg utanför mitt rum utan att ta med mig min mp3. En vår utan herr Smith skulle inte funka. Inte alls. No. Nej. Nicht. Äh.
Tänkte väl bara hylla honom ännu en gång.
Drink up, baby, stay up all night.
With the things you could do,
You won't but you might.
The potential you'll be,
That you'll never see,
The promises you'll only make.
Drink up with me now,
And forget all about
The pressure of days.
Do what I say,
And I'll make you okay,
And drive them away
The images stuck in your head:
People you've been before
That you don't want around anymore—
That push and shove and won't bend to your will.
I’ll keep them still.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åååh :) nu blev jag ju sugen på lite es- musik jag med... alldeles för länge sen!

nu har jag slappat för länge tydligen... upp till plugget igen i morgon.

så, ska väl sussilura nu

Anonym sa...

hej hej! jag snor lite bilder av dig, du där med mobilkamerna i högsta hugg, nu är jag fett glad för det Jag läggerupplite biler på min myspace. Vi får göra upp om det i helgen när jag kommer till el uppsala! puss kram

Oh Julie. sa...

Moa: Ja, lyssna på du. Själv spelar jag knappt något annat nu!

Maria: Haha, har ingen riktig koll på vem du är, känner ett atalt många Marior. Men jag tror att jag har mina aningar. Särskillt eftersom du kommer hit.. när det nu är :) Men kulatt du hittat bilderna!

Anonym sa...

heheh bilderna finner du på www.myspace.com/la_barista så kanske du kan klura ut vem din hemliga blogg beundrare är... hejdå

 
Allmänt bloggar