fredag, mars 30, 2007

Snart valborg:


Under vintern är det två saker man talat om lite mer än allt annat. Det första ämnet är våren! "Tänk när det är vår..." - Så är det avklarat. Nu är det vår. Vi grillar, vi kör lounge, sitter på bryggan och njuter av solen och vi kan så gott som kasta våra hemska tjocka vinterjackor nu! Men sen så är det de där andra ämnen som vi suktat efter: valborg. Det är snart valborg! Bara en månad kvar. VALBORG! Det roligaste med hela Uppsala. Uppsala svämmar över med folk som har förstått att det är här man ska vara då. Alla som bor på någon sorts yta får sina golv övertäckta med avlägsna kompisar som kommit till Uppsala och skaffat gästleg. Har man ingen kompis som har plats, så kan man ta med sig en madrass till ett trapphus och sova där. I det trapphuset som fanns till mitt rum förra året var väl belägrat under valborg. Jag var snäll (full) och bjöd in några till vårat "tv-rum" så de skulle slippa sitta i trapphuset. Tror att det var Fanny som föreslog att vi skulle ha nerräkning till Valborg nu. Varje måndag skulle vi festa järnet. Få se hur det blir med den saken, men det var i alla fall en mycket bra idé från hennes sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

i can't wait =0)
har redan börjat planera kläder och dricka och skor och allt =0) haha.

tack för kommentaren om glasögonen =0) jag har inte bestämt mig för om jag passar i dem, men jag har bestämt mig för att jag skiter i vilket =0)

 
Allmänt bloggar