tisdag, mars 20, 2007

Sprängda öron, tjock näsa och för litet huvud. Sjuk igen.

I hela mitt liv har jag varit en av dem som så sällan bli sjuk. Nästan aldrig. Inte ens en förkylning. Men så måste något ha hänt. Nu är jag jämt sjuk. Mer eller mindre. Eller så är det så att jag inte har hunnit blivit frisk en enda gång på ett halv år? Jag vet inte. Nu är jag jättesjuk...igen. Denna otroliga förkylning fick jag nog för att jag gick in så hårt för att det var vår förra veckan och för att jag stod ute i regnet och snackade med den förrvirrade unga mannen i fredags. Jaha, där får man för att man äntligen blir lite glad då solen tittar fram, eller för att man hjälper någon hem. Är du nöjd nu gud jävel?!

Är nu också även inne på min tredje rökfria dag nu. Varför? För det första för att jag som sagt är så sjuk och vill hjälpa min hals. Håller då borta röken och hoppas på ett snabbare tillfrisknande. fast det där är ju egentligen bull shit. Vet inte hur många som gick på den. För den andra anledningen (och egentligen den enda rätta) är att jag inte har pengar till ett ynka paket. Hittade fyra kronor i en väska igår. Det är allt jag äger. Inga pantflaskor heller. Jag gav min colaflaska till Hannah när hon gick och handlade. Fyra kronor räcker inte långt om man vill införskaffa ett ciggpaket. Bittra sanningen.
Eller ja, jag lånade 1000 kr av min moster för att fördela på denna månad och den kommande. Köpte mat för första gången på.. jag vet inte, två och en halv månad tror jag. Mina skåp i köpet har gapat tomma länge länge nu. Förstår inte hur jag har fått i mig mat vissa dagar. Summan på Willy:s gick på någon krona över 300. Det kändes tungt i mitt hjärta att jag skulle lägga ut så mycket pengar på käk! Och ändå var det bara basvaror jag köpte. Saker som potatis, ris och pasta. Inget till frukost köpte jag dock, men jag får väl göra som nu att strunta i frukosten och gå direkt på lunchen. Vad gör man inte då man inte har råd med annat? Honung var nog det bästa jag köpte. Nu ska jag knarka te med honung. Vet inte om det hjälper mot smärtande halsar, men man kan ju intala sig själv det!

Kanske borde passa på nu att be om ursäkt för mitt beteende nu dessa dagar då jag varit som sjukast. Mitt humör är varken stabilt, pålitligt eller särskillt roligt att ha att göra med för andra. Inte för mig heller egentligen. Ena stunden är jag sprudlande glad, och i nästa kan jag falla ihop och gråta över en textrad i en låt. Att lyssna mig fuckad på Elliott Smiths låtar är väl inte det bästa i mitt tillstånd då jag älskar hans musik så otroligt mycket. Jag kan inte ens skylla på att jag har mens när jag får mina utbrott. Eller att jag snart ska ha det. Eller nyss haft det. Kuken också! Till allt och alla.

PQ och jag gick över till Abraham nu ikväll. Kändes skönt att låssas vara en vanlig frisk människa. Få dricka lite te. Naima och Kristoffer var också där. Skönt att träffa lite folk och lyssna på bra musik. Och ja.. dansband. Abraham har som så många andra fått en liten knäpp efter 'Leende Guldbruna Ögon'.

Ska nog sova nu. Mer sömn så kanske jag vaknar upp ur min dvala där jag bara tycker synd om mig själv.

Just det.. I helgen ska jag på en fest där man ska klä ut sig till en artist, något förslag på vem jag kan vara?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Prince! Eller om du måste vara kvinna kan du vara en mörkhårig Marilyn Monroe, bara för att.

Oh Julie. sa...

Hahaha, man får nog vara kille eller tjej. Synd att jag inte kan få mitt hår att se ut som Marilyns bara :(

 
Allmänt bloggar