torsdag, mars 15, 2007

Äntligen på väg Jag förlänger mina steg Luften smakar som en jordgubbspaj En solig dag i maj

Det är verkligen vår nu. De soliga dagarna som varit nu har jag varit ute i stort sett hela tiden som solen varit uppe. Vill inte missa en sekund av den! Ut och gå med Hannah och leta vårtecken. Vi fann några "riktiga" men sedan spårade det ur en aning och allt blev vårtecken; en plastpåse, en vante, en fimp, en flaska och ett par slängda kallingar. Kallingarna är ju inte så svårt att förstå att det är ett vårtecken. Jag menar, om det börja blivit så varmt nu att folk har sex i buskarna och glömmer kallingarna där så må ju det vara ett större vårtecken än mycket annat. Hähä.
Är vi inte ute och går sitter vi på en av alla bryggor längs Fyrisån och bara njuter av solen. Folk kommer och går, men det är alltid ett gäng av vänner där på bryggan. Skönt att bara sitta där utan jacka, snygga i solglasögonen, dricka kaffe och röka. Självklart sitter vi på den delen där vi även satt i sommras. Det vill säga den delen av alla bryggor där just de äldre sitter. De som pluggar på universitetet. På andra sidan bron sitter fjortisarna och punkarna. Det är skilland. En tydlig sådan, och det är väldigt kul att se, men framförallt väldigt skönt!
Snart ska jag ut i solen igen. Jag har lånat min mosters cykel och flyger nu fram över gatorna. Det är underbart. Verkligen underbart! Det är vår och det är soligt och varmt ute. Imorgon blir det grillning och sedan utgång. Några vi känner ska ha klubb på Orange så vi ska dit och festa. Blir nog kul då det inte är en nation vi ska till, eftersom våra vänner utan kårleg då äntligen kan följa med ut!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar