tisdag, november 13, 2007

Your Life Miss Oh Julie:

Tänkte att jag skulle ta och berätta lite kort om helgen:
på fredag så samlades Hannah, Naima, Lisa, Tove och jag hemma hos mig. Fick även celebert besök av Deniz och Dylan (de två herrarna som sedan skulle komma att glömma en stor flaska Jäger i mitt lilla rum). Abraham och Kristoffer hade sin klubb Vigilante, på ÖG. Efter som det var värsta tänkbara vädret så lyxade vi till det och beställde en taxi. Jag hade lösa pengar och betalade taxin, vilket gjorde att alla mina pengar tog slut. Men lyxen med att stå på listan är att man inte behöver lägga ut massa pengar på inträde. Ja, man behöver ju heller inte stå i någon fånig kö och frysa fötterna av sig som de andra low-life-suckers. Men ut i den mindre snöstormen drog vi ju ändå då och då, bara för att kunna få stå och trängas under ett parasoll med de andra rökarna. Bland alla armbågar och rökmoln under parasollet hittade vi en lite liten gotländska. Hon berättade att på Gotland sa man inte milkshake, utan mjölk-ruske. Det tyckte vi var roligt.

Eftersom jag fixade taxin så blev jag bjuden på någon öl. Perfekt tyckte jag. När Tove sedan skulle köpa en öl så tog jag kommandot och skulle styra våra steg till den absolut bästa platsen i trängseln vid bardisken. När vi nästan var alldeles framme, var jag tvungen att tvärvända och schasa på de förbryllade vännerna mot andra sidan av bardisken. Jag hade som tur var nämligen upptäckt killen från i lördags stå bara några centimeter framför mig. Han hade jag absolut ingen lust att träffa. Istället fick Hannah träffa honom lite senare på kvällen. Stackars Hannah hade till en början inte den blekaste aning om vem killen framför henne var, då hon knappt hade lagt märke till honom i lördags. Men hon hälsade artigt ändå.

Resten av kvällen sprang jag emellan de två dansgolven med en ölflaska som var fylld med rödvin i min hand. En och annan rökpaus blev det också. Snyltade ouppfostrat på stackars Naima. När stället stängde blev det efterfest. Förbi en kiosk där Ida kunde köpa den obligatoriska folkölen. Vi svängde förbi mig och hämtade en vinbox, fortsatte i snön till Idas lilla studentrum. Innan vi gick in så la jag mig och gjorde en snöängel i den våta snön. Kanon idé av Julia som redan innan var förkyld.


Natten fortsatte med pepparkakor, sluttar av glödd, popcorn, bra musik och vin. Emilie och Kristoffer anlände till senare. Alltid lika fantastiska. Även om Kristoffer var lite för trött, men det var riktigt kul att försöka få honom att vakna! Heja!
Framåt småtimmarna blev det dags att dra sig hemåt. Någon måtta. Jag kom hem till rum där det redan låg två dekade tjejer. Tove på soffan, Hannah på madrassen. Jag slet av mig mina kläder, hann knappt under täcket innan jag hade satt igång att snarka.

Lördagen var mest ett ända stort illaluktande bakismoln. Hannah och jag låg i soffan hela dagen och såg på filmer. Den sämsta jag sett på mycket länge bland annat:
'The Break-up'. 'Livet Är En Schlager' var den sista vi såg och jag kunde såklart inte låta bli att gråta lite.
Efter det var det dags att dra till Inez som var hemma från Norge. Hon bjöd på pizza och fantastiskt goda drinkar. Freddy var där också. Så hon fick visa bilder och berätta om sin tripp till Frankrike som hon just kommit hem ifrån. Värst vad alla vänner är ute och far.
När vi alla skulle bege oss ner mot stan var Hannah trött och gick hem. Jag var också trött, men begav mig istället till Kristoffer. Vi drack vin, diskuterade
Rocky, såg på 'Anders och Måns' och otroligt roliga klipp som detta och detta. Se dem ni med!!
Vid TVÅ gick vi iväg till Upplands där vi stod på listan eftersom Emelie och Jenny spelade där. Det visade sig ju senare att även Deniz spelade i källaren. Var en jättekul kväll. Massa massa dans. Massa rolig dans. Dans bland balklädda människor, tjejer i otroliga klänningar. Och där var jag i detta. Bruna skor med vita prickar på gjorde att jag stack ut lite. Som tur var hade jag Anna och Kristoffer att dansa med. VI dansade även på bänkar och bord nere i källaren. Fantastiskt!
Klockan fyra var det slut. Hade sällskap med Emelie och Kristoffer, som sa att det var ensak de båda kunde hålla med om. Och det var att jag var söt, tror jag att det var. Hehe. Lämnade dem på Johannesgrillen när jag sett till att de båda hade beställt något att käka. Halkade mig hem. Slet av mig kläderna och hann knappt under täcket innan jag satt igång och snarka.

Söndagen var väldigt lugn. På kvällen mötte jag upp Lina vid bussen och så gick vi till Abraham och Jenny som hade en lite överrasknings-hej-då-gather-round för Dylan som drog till Australien igår!

Som så då! Thats it!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar