måndag, november 19, 2007

"Om Berra går, då går jag med!"


Jag slogs just av en tanke. Eftersom mamma vägrat skaffa en sån där jävla tv-box så har ju vi inga kanaler hemma hos henne. Hur blir det på jul? Julen är ju endast ämnad för att stoppa i sig massa godsaker och softa framför tv:n! Jag struntar helt i Kalle, Karl-Bertil och all annan shit, men 'Kan du vissla Johanna?' är den sötaste filmen jag vet! Den missar jag aldrig. Den är nästan viktigare än knäcken! Hur, hur, hur kommer det bli i år?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om det inte löser sig på annat sättär du självklart välkommen till Engström/Erikssons residens för att se på tv :)

Anonym sa...

du kan ju ladda ner den och bränna ut den :)

Ester sa...

Det är lite sjukt. Förra året kollade jag på både "Kan du vissla Johanna" och "Karl-Bertils julafton" för FÖRSTA gången. Jag förstår att en del bygger traditioner kring dessa två, börjar smått känna mig tvungen att se dessa i år igen. Kalle har jag skrotat för länge sedan, så boooring. Äh, jag kör knäck istället.

Oh Julie. sa...

mos: skönt att veta!! :)

lisa: Haha, du är ju knäpp! Någon måtta får det ju ändå vara!

kristallduva: Hoppsan! Kul med julen att man ska känna sig tvungen att kolla på massa tv. 'Karl-Bertils Julafton' har jag nog bara sett hela en gång! Men tv hit eller dit, knäcken är ju egentligen bättre! :)

Anonym sa...

ja, den filmen är helt underbar.
den bara MÅSTE ju ses varje år!

 
Allmänt bloggar