fredag, november 30, 2007

I wish that we could give it a go, See if we could be something.

Jag har inte speciellt mycket för folk som enbart lever för sin stil. Som att det finns olika mallar tillhörande olika stilar. Att det enbart finns en väg att följa. Då man anpassar hela ens liv efter sin stil, då man inte tillåter en enda fläck. Allt och alla ska passa perfekt in i mallen!

Folk som inte kan gå till vissa ställen eller göra vissa saker för att det inte skulle passa in i deras perfekta tillvaro. Folk som väljer sin vänskapskrets efter sin stil. "Nej tack, dig kan jag inte ses tillsammans med. Vi matchar inte varandra över huvudtaget. Du faller inte in. Tack och hej!"

De som lätt ser ner på alla runt omkring som inte är som de själva. Att endast deras stil är den rätta!

Börjar ni förstå vad jag menar?

Jag hatar sånt!

Så.. Vad gör man då man upptäcker att man har några liknande tendenser? Vad fan händer då man till sin förskräckelse upptäcker att man har några liknande tankegångar?

Accepterar det och sätter igång för att göra något åt det hela? Så fort man insett det kan man väl sätta igång och ändra på sig?

Inte sant?

Eller?

1 kommentar:

Ester sa...

Hej! Så grymt bra budskap, som jag tycker alla måste ta åt sig faktiskt.

(tack för det du skrev i min blogg, nu har jag förtydligat inlägget lite)

 
Allmänt bloggar