fredag, november 02, 2007

Sockerpiller och gulasch(schumasch)soppa.

Oh Julie har just bokat en helkroppsmassage. Yr av "umma mig självs"-anda. Frågan är nog varför jag inte gör detta ofta? Alltså inte unnar mig själv saker, för det gör jag förjämnan: äta ute, en snygg sjal (för man kan aldrig ha för många sjalar!), dyrt "naturgodis" istället för gammalt lösgodis, kläder, smycken, Rocky böcker, ta bussen istället för att cykla eller gå, en dip till stripsen som kommer med hamburgaren, en 30 KRONORS cola att sippa på medan man bowlar, smärtsam vaxning, köpa nya snygga trosor istället för att masa sig till tvättstugan och boka tid, bio, godis eller saker till rummet. Ni vet. Men jag snackar om massage. Man är så himla snabb på att vara elak med sin kropp genom att förgifta den med alkohol och cigg. Det kostar sin del. Sedan för att strö på lite mer jävulskap så kan man frysa ner sin kropp, genom att ha på sig för lite kläder påväg till festligheter. Skrubba upp den genom att tro att MAN KAN cykla i onyktert tillstånd! Suck.

Ja, ni som inte vet, så är jag i bra period nu när det gäller min kropp. Jag tränar (om än lite för lite än vad jag vill), äter NÅGOLUNDA rätt men framför allt festar jag inte lika mycket längre. Cigg har jag laggt på hyllan också. Rensar kroppen lite. Detta är nog första gången min kropp inte har ett uns gift i kroppen på.. ÅR! Visserligen har jag rätt fri massa skit under min sjukhusvistelse (snart ett år sedan) men då var jag istället hög på alla mediciner som de proppade i mig. Eller jag var ju inte så sen med att säga JA! Var ju faktiskt snarare jag som maniskt tryckte på knappen vid min säng för att kalla in en sjuksyster för att få en spruta för att döva mina smärtor. "I HELVETE MED PILLER! ALVEDON! JÄVLA SOCKERPILLER!!! GE MIG EN SPRUTA NUUUUUU!" Nåväl.

Nu kanske jag framstår som helylle. Inte en droppe alkohol? Eller? Ikväll blir det nog något glas rödvin med Fanny. Jag fick nämnligen en biljett till Snerkan ikväll av Abraham och Kristoffer. TTA spelar, och det kommer att bli grymt. Lite extra grymt blir det då jag insåg för några minuter sedan att jag inte jobbar ikväll som jag hade ställt in mig på.
Några glas vin blir nog perfekt. Ingen svinfylla här inte.

Förmiddag: Sova, träna, städa (möjligen tvätta. Suck.)

Eftermiddag: Bjuda på Gulaschsoppa.

Kväll: Vin med Fanny. Sedan Snerkan.

Va säger ni om de va?! Huh?! :)


Förresten, hört de sötaste smeknamnen en flicka som jag kan få?

Ljuvliga Ljuvlia

Julia Schmulpaj.

1 kommentar:

Anonym sa...

fan, vad duktig du är!

 
Allmänt bloggar