tisdag, november 27, 2007

I'm your Venus, I'm your fire At your desire

Igår var dagen som jag hoppade ur trasorna, klev upp på podiet och satte igång och posa helt spritt språngande naken. Två timmar senare gick jag därifrån och hade tjänat runt 300 kronor.

Det var en rätt liten grupp på sex-sju som jag fick jobba med. Rätt bra för mig som var rookie. Men det var kul, riktigt kul faktiskt! I början var det lite konstigt för jag visste inte riktigt var jag skulle fästa blicken eller vilka poser som funkade, men Ylva läraren gav lite riktlinjer. Jag blev minsan så bekväm att jag ett tag var nära på att somna. Haha.

Vill man bli på bra humör räker det tydligen att åka upp till tornet och posa. Fick höra att jag var bra, rolig och välkommen tillbaka. Tydligen hade mitt hår blåst omkring lite ovanför mitt huvud vilket hade fått det att se ut som en gloria. Var ju inte så konstigt enligt mig, för alla vet väl vilken ängel jag är?!

Toppen var nog att jag fick höra av Ylva att jag såg ut som Venus. Jajjemensan, kurviga (hatar det ordet, vad sägs om småtjocka?) modeller är ju mer populära då tecknarna får mer att måla. Och ja, då passar ju jag utmärkt! Detta kommer jag göra igen. Helt klart!

Nakenfis Julie är redo att ta över världen!

5 kommentarer:

Ester sa...

Oh, påminn mig inte =S

Anonym sa...

Har du poserat som nakenmodell för konstnärer? :-D. Vad roligt

Anonym sa...

Jag har ju målat kroki på slottet! Jag var ovan och tyckte det var genant att stirra på en naken människa i några timmar. Jag är mäkta imponerad av att du vågar posa! :)

Anonym sa...

fan, vad häftigt!
något sådant skulle jag också vilja göra!

Oh Julie. sa...

tiia: hell yeah!

ida: Haha, tycker du? Jag tycker det går rätt lätt. Kul att måla av en riktig kropp :)

lotta: Do it! :D

 
Allmänt bloggar