onsdag, november 21, 2007

Piss piss piss när man är så sjuk som jag!

Jobbigt när man inser att det inte är så synd om en som man går runt och tror. Jag sitter nu inne i mitt rum och fricker julmusten från igår som jag köpte för mina sista korvören. Läser några bloggar och irriterar mig på många. Inte många alls som fångar mitt intresse. Jag irriterar mig så mycket på många att under dagen kommer det säkert en lista på allt jag ogillar. Gamla mail och mess läser jag också och blir lika irriterad igen. Varför skriva saker som man tydligen inte menar? Jag blir så trött. Jag dricker mängder av te, med liter av honung i och inbillar mig själv om att min hals kommer att må jättebra av det.. men det ända som händer är att jag får springa tilla toan och läsa Rocky medan jag kissar. Det blir jag också irriterad över.
Dock blev jag lite glad då jag kom på att jag hade bokat en tvätt-tid (här ska det inte bli något mastodontstort tvättberg igen!). Jag letade fram all tänkbar tvätt jag kunde hitta, för man (dvs jag) hinner inte få så mycket smuttsigtvätt på mindre än en vecka, så jag tog kökshanddukarna i köket och dukarna. Fann till min lycka även en påse med jobbkläder som också fick åka in i tvättmaskinen. Så nu har jag inte ens en smutsig strumpa i mitt rum? Imponerande? Jo tack, jag vet!

Just de, en sista sak som jag blir så irriterad över är att iTunes envisas med att spela Håkan hela tiden. Jag är så less på honom, men har inte hjärta att ta bort honom helt från spellistan.. Så jag antar att jag får skylla mig själv.

Om ett tag ska jag träffa Sadaf som slitit sig från sin yngling för att kunna träffa mig.

Fast egentligen sitter de inte riktigt ihop..

Och sen så är han ingen riktig ynglig, men jag gillar att kalla honom det.

4 kommentarer:

Ester sa...

Det där med bloggar känner jag igen. Jag höll på och leta efter en massa, men det jag har fortfarande inte hittat den där "perfekta bloggen" ännu.. det är lite trist det.

emilie johansson sa...

kristallduva har inte läst min blogg. nej men, ah. jag vet.

Ester sa...

oh julie.: Jaha, men ååh.. det hade varit kul att läsa mer från Berlin, men det blir säkert bra ändå! Ni båda skriver så bra, så det kan nog inte bli dåligt, hehe.

Oh Julie. sa...

soir de printemps- haha, nä, tur att din blogg numera är länkad från min! Lättare att finnaa din då :)

 
Allmänt bloggar