söndag, november 04, 2007

Återhämtningsdryck för ruttna bakismagar?

Jag må ha sagt att det bara skulle bli några glas vin i fredags.

Jag ljög.

Eller möjligen var jag lite mindre vetande.

Nu ljög jag igen.

Klart att jag fattade att det skulle bli mer än några glas vin. Blev TVÅ helkvällar denna helg. Pruttfull nätterna igenom och bakis och ömkande på dagarna som jag tillbringade på mitt jobb.

I min bakisdimma gick jag ner till Folkes för att köpa något som kunde få mig till liv igen. Där hittade jag ProViva Active. Jag har börjat dricka ProViva och inbillar mig själv att det hjälper min mage.
Hur som helst, det var den lilla texten på tetran som fångade mitt intresse: "Återhämtningsdryck" och "När du ansträngt dig". Visserligen var det nog tänkt till galningar som tränat musten ur sig, men jag ansåg att var det någon som hade ansträngt sig så var det jag! Jag menar, jag hade ju just lyckats att ta mig hem. Och klockan var halv ett. (Så just när man ska börja kunna ge blod är man tillbaka på tre månader igen. Så är det.)

Vet inte om drycken hjälpte. God var den i alla fall. Och jag kkänner mig nyttig som dricker något som inte smakar så gott. För alla vet väl att det som är nyttigt inte smakar gott!

Eller?

4 kommentarer:

Torun sa...

höhö. jasså du julia, får vänta med blodgivandet ett tag till alltså?

Torun sa...

öh och det är jag, linnea, som skriver, ska jag tillägga

Oh Julie. sa...

Linnea: haha, ja tyvärr. Typiskt! NU är det ännu längre tills att jag kan få den där märkesskålen man kan få om man ger blod tio gånger!

Anonym sa...

oh. ja, den hägrar långt in i framtiden om det ska fortsätta så här. är inte ett dugg närmare kulspetspennan nu än jag var för ett år sedan. uschanpuschan.

 
Allmänt bloggar