tisdag, november 27, 2007

Roligare än så blir det inte:

Så hade lillebror kommit för att hälsa på stora syster i staden där matställena envisas med att vara små: Lilla Asien, Lilla Huset, Little Italy och så vidare.
Samma dag som bror anlände så vankades det utgång. Det var Deniz födelsedag och det skulle firas med en överraskningsfest. Men innan vi drog iväg till Anna, där festen skulle hålla till, så kom Lina över till mig och Oliver för att käka och göra oss i ordning. Lina hade med sig en stor bag full av kläder som jag fick låna. Det steg ju mig helt åt huvudet. Här har jag gått med mina kläder, samma samma samma. Kläder att festa i har jag ju slutat köpt också eftersom jag inte gör sådant längre... typ.
Så där sprang jag omkring på mitt lilla rum och provade och provad. Allt var så fint, men vad passade jag bäst i? Det var bara till att prova lite mer. Joggade ut i köket för att se till att Lina och Oliver hade det bra, samt för att ta en klunk av Linas O'boy-glas. Reagerade lite över att Linas O'boy smakade lite stark, but hey, alla får blanda sin O'boy som de vill. För det kunde ju lika gärna vara mitt tuggummi som gjorde smaken lite konstig. Men då jag lite senare smakade igen, denna gång utan tuggummi, och fortfarande kunde konstatera att jag inte riktigt var van vid den smaken var jag tvungen att fråga om hon möjligen hade blandat ut den med något! Och sicken fuling, det hade hon minsann! Fast fuling och fuling, sedan blandade hon till små O'boyglas till mig och lillebror och då smakade allt så bra så!

Lite senare gav vi oss iväg till Annas korridor där festen för Deniz skulle hållas. Där hade hon förberett med tårta, ballonger, två brickor med små rosa jello shots, bål och såklart underbara gäster. Vi gömde oss i Annas rum för att kunna överraska Deniz när han kom. Det sjungs och hurrades för honom när han väl kom. Så blev det tårta och så skulle det skålas med jello shotsen. Problemet var bara att ingen viste hur de skulle få ut den rosa geggan. Den satt fast. Men festsugna glada människor, finner lätt sätt att få ut alkoholen. Och kanske var det inte så bra så här i efterhand. För fina flickor fick för sig att ha ett jello shots race. Hur det slutade? Jo att en fick dricka vatten i närmare en timme och att den andra spydde. Vackert.

Så blev det utgång. Oliver fick hjälp av Abraham att ta sig in. Och Abraham visade runt lillebror och presenterade runt honom. Sicken kille!
Det blev lite dans, någon öl, återseenden (dock inga obehagliga denna gång!!). Träffade Maria som var hemma på besök. Hade lämnat Danmark för en visit i fosterlandet. Jag hälsade henne välkommen hem genom att ha sönder hennes armband.

Sedan hemgång. Halkade oss förbi Orange där Hannah befann sig med mitt passerkort. Hämtade det och halkade oss vidare. Mellan V-dala och Svantes gick jag in i en mur och skrubbade mig på näsan, och halkade och landande på ryggen. Fick med mig Oliver i fallet, och när det sedan kom en kille för att hjälpa Oliver upp så blev jag sur på honom för att han inte hjälpte mig upp, så jag sprang iväg och gömde mig bakom några cyklar. Bra där Julia. Verkligen! Så var det bara ett stopp vid Johannesgrillen innan vi halkade oss hem!

Då Oliver hade slocknat höll jag mig vaken genom att ha en sms-konversation... på tyska! Dagen efter insåg jag att jag hade läst några mess fel. som till exempel läste jag: "Vem är du?" istället för "Var är du?" vilket gjorde mig upprörd. Efter en halvtimme plingade det till på min dörr och där befann sig den andra i sms-konversationen. Det var riktigt kul att se honom igen. Var ett tag sedan nu.

Runt en timme senare plingade Hannah på och la sig på soffan och slocknade. Så var alla samlade.
Dock fick lillebror en chock då han vaknade på morgonen för att upptäcka att det nu befann sig två nya personer i rummet som inte varit där när han hade somnat! Hihi.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar