lördag, februari 17, 2007

This aint a scene, it´s a arms race

Gårdagen.
Det var korridorsfest i huset bredvid mig. En kille från kursen bodde där och hade så snällt berättat att det var bara att komma. Jo, det var bara att ta med sig vänner. Sagt och gjort.
Det visade sig finnas några där från kursen, några vänner till kursare vi träffat tidigare... och en hel drös med bra underligt folk. Vi insåg ganska snabbt om inte det skulle bli lite konstigt var det bara att sätta igång att dricka. Med en väldig fart satte vi (jag!) igånga att klunka vin. Befann mig väldigt ofta ute i själva korridoren där boxen med vin stod. Som sagt, då man dricker något glas för mycket så kan det lätt uppstå problem. tja, ta som exempel att man går hem med någons väska. Stackars Flexan var så bitter. Vi var också bittra. Vem fan snor en väska? En hel väska? Vilka jävla typer det finns. Kuken kan de ha. Alla jävlar.
Så drog vi iväg till Norrlands och dansade till de kanon låtar som Magnus Carlsson langade på. Tack för den. Sedan drog vi ut och kastade lite snöbollar. Gick in. Någon hejdade mig och upprört snackade om något om min hand. Jag tittade ner mot mina händer. Synen jag möts av är blod. Blod. BLOD! Det rinner blod ner längs mina fingrar. Det är bara att springa in på toa och vira runt lite papper i ett fin förband. Sen var det mer dans och sedan adjö Norrlands. Fyllekäk på Nybrogrillen. Fanny ringde och tyckte att vi skulle efterfesta på Escobar. Sagt och gjort. En kort efterfest för min del, sedan begav jag mig hem. Hem till min säng. Min säng där Flexans väska låg. Väldigt väldigt konstigt. han återfick den idag, men då hade han ju redan spärrat sina kort. Bra där Julia.

Nu ska jag göra mig fin för nu är det fest hos underbara Elin. Hell Yeah!

3 kommentarer:

Anonym sa...

blooood! min t-shirts glänste rött! haha...hur började du blöda? mycket märkligt...jag har en oplockad gås med hanna med...snö i hela min nacke =) kolla myspace presentantion förresten...överraskning till dig!

Anonym sa...

Julia, är du alllltid helt stupfull? Eller är det bara att du gillar fester? ;)

Oh Julie. sa...

Kristoffer: Ja, jag är jätteledsen om jag blodade ner dig med min jävla hand! Fattar inte hur jag kunde göra illa mig! Sorry!

Kalle: Haha, nej det är jag inte! Jag gillar fester, och hamnar man bland nytt folk så blir man lätt så exalterad! :)

 
Allmänt bloggar