onsdag, februari 14, 2007

Every day I look at the world from my window but chilly, chilly is the evening time Waterloo sunsets fine

Ikväll är dags att gå ut och öla med kursarna. Tror att det var förra veckan efter någon lektion som någon kläckte ur sig det förslaget. Jag var på väg ut, jag stannar inte där inne en sekund mer än nödvändigt. När jag gick förbi några hörde jag att de mummlade: "Men du... Skulle vi inte säga till? Nu? Fort!" "Jo.. eh.. vi är några som tänkte att vi kunde gå till Orvars på onsdag nästa vecka.. alla vi här. Vad tror ni om det?" - Jodå, alla tyckte att det lät som en bra idé. Jag log lite för mig själv när jag gick ut ur rummet. Nu har det alltså blivit dags för vår första kväll ihop. Ett av gängen hade kläckt den ideén om att det vore väl kul? Att gå ut och öla med resten. Eller hur? Få chansen att prata lite avspänt med resten, med en öl i handen. Jo.. kul och kul, det funkar väl. Jag har inte så stort intresse av att lära känna dem. Jag ska bara gå med dem under grammatiken, sedan kanske jag aldrig mer ser dem igen. Men, jag vet ju hur kul jag tyckte att det var att gå ut med alla kursare när jag läste kursen första gången. Ny i stan och törstade efter nya vänner och bekanta.
Jag tycker att det är lite konstigt att jag inte ser fram emot det här mer. Jag menar, ut med nya människor! Snacka med andra än de vanliga vännerna som jag längtat efter. Snacka med lite nytt blod. Men ändå.. tror inte att jag kommer att träffa dem igen efter tentan. Eller kanske. Denna ölkväll är väl bra för Hannah som ska fortsätta att läsa hela kursen med dem. Inte för hon har något problem med att komma in i gemenskapen, men ändå. Jag vet nog vilka hon kommer att hooka upp med när inte jag sitter och suckar bredvid henne. De verkar att vara de roligaste i klassen. De kanske jag ändå vill träffa mer, men bara träffa så där ytligt. Ha dem som typ festvänner. Jag orkar inte med att vara trevlig i tid och otid med nya människor. Nej, glada partykompisar är vad jag är ute efter. De som man bara fetsra med. De som man svarar att "jodå, det är bra med mig" när de frågar hur man mår fast man egentligen kanske mår kasst. Man dricker, dansar och har roligt ihop. Slut på festen, tack och hej vi syns på nästa fest! Jag behöver inget mer! Jag har redan finfina nära vänner som jag kan berätta att jag mår kasst för och allt annat för. Någon ny nära vän står inte på min lista. Alls!

Så sökes:
person med härligt gäng som är en glad och rolig typ som gillar att festa. Gillar att dansa sig svettig på hemmafester eller ute och som alltid är på nya saker. Kompisgänget måste vara lika skön och härlig som du. Söker mer kompisgäng än enstaka personer!
Du som har Stocken som favorithak behöver inte höra av dig. Inte du som sitter och klagar över musiken på en fest heller. Lämna Linneas LP-skivor ifred! De är bra!

Då så.. då ska jag snart gå till föreläsningen. Föreläsningarna där alla i klassen sitter utspridda över den hela stora salen, men som förs samman i kaffekön på den 15 minuters långa pausen. Jag älskar att ha Hannah vid min sida, då slipper jag vara trevlig mot alla nya ansikten. De intresserar mig inte. Inte alls. Kanske lite. Men ändå..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, Julia!! Jag kan minsann läsa lite mellan raderna.. Du är allt liiiiite nyfiken på personerna i fråga. eller hur?!! Vare sig det blir nya partypoolers eller nya vänner. Som sagt, nya människor är alltid roligt. Var bara ditt vanliga, chramroliga jag så kommer de älska dig hela högen! DÅ är det du som har makten och kan välja vilken nivå ni ska ligga på =) Btw, tack för grattis-smsen! Jag låg å feberyrade och hade ingen ork att svara.. stackars mig! kram

Anonym sa...

jag ska ut med mina kursare i grannstaden imorgon kväll, norrköping. får se hur många som dyker upp! verkar vara flera som vill komma, men jag vet inte riktigt om de har puls för att festa liksom. känns som om de mest vill komma för sällskapet. men jag och tjejen vi är hos får väl stå för drickat =0P haha.

 
Allmänt bloggar