måndag, februari 12, 2007

Måndag...

Sitter vid en av datorerna på instutitionen och bara längtar hem till mitt rum. Har äntligen fått dit min dator som jag tänkte försöka få igång. Kanske har jag snart internet hemma igen.. men det känns lite för bra för att vara sant.

Fest var det i lördags. Det var väldigt trevligt, som alltid. Dansade oss svettiga i deras vardags rum och lekte med elden på deras uteplats. Bilder kommer så klart. Senare.

Mamma var på besök igår och fick se mitt studentrum. Hur ett studentrum kan se ut dessa dagar, 30 år sedan hon själv var här i Uppsala som student. Det var kläder över hel golvet, några halv uppackade kartonger, vinglas och ölburkar här och där (kanske att hon missade de tomma flaskorna jag gmöt bakom gardinerna), min dator på sängen, ett täcke och kuddar utspritt och skräp i massor. Där bor jag. I min lilla lya. Mer stökigt än vanligt. Men vad kan man vänta sig när man kommer smått oanmäld?

Har pluggat en hel del idag, när jag inte pluggat har jag roat mig med att läsa andras bloggar. Skulle så gärna vilja hänga med folk, kolla in dem. De får ju allt att låta så bra när de skriver!

Känner för att dra till Stockholm snart. Lite miljöombyte. Vore ganska skönt. Var så roligt där sist. Men jag känner inte för att unna mig något förrän den jävla tentan är avklarad! Men då.. då blir det miljöombyte, teater, fest och softande till bra film. Men nu fylls dagarna bara av grammatiken. Tänka sig hur roligt vissa kan få ha det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Malmö tror jag skulle vara ett bra miljöombyte för dig :)

Anonym sa...

eller Umeå!? ;)

 
Allmänt bloggar