måndag, september 18, 2006

Val av parti, helt rätt va?

Politik.

Så har jag röstat för första gången. Det blev miljöpartiet. Jag föll för reklamen. Efter att vi hade röstat och var påväg tillbaka in mot stan så drack jag upp min välsmakande cola, och slängde den utan att tänka mig för på vägen. Aj fan. Röstade jag nyss på miljöpartiet? Det var inte bara jag som hade insett vad som just hade hänt utan även Freddy, Hannah och Andreas. "Men vad gör du?! Mitt på ljusa dagen!" utbrast Andreas och plockade snabbt upp min burk för att sedan slänga den i en papperskorg. Sedan påväg genom parken såg Hannah (som även hon röstat på miljöpartiet) en hund och skrek skadeglatt: "Oh, jag vill bara hoppa på den! Så försvarslös!". Nu kan vi ju ställa oss frågan hur bra vårat val av parti var. Men jag gilar det. I och för sig vet jag inte så mycket om dem, men vad gör det? Då är ju allt bara som vanligt!

3 kommentarer:

Angelica sa...

HIPPIEVÄNSTERN! ;P

Oh Julie. sa...

Hehee, hey. Du din filur! :D

Angelica sa...

what? filura hit o filura dit ;P en annan tillhör ju stalinvänstern ist (:

 
Allmänt bloggar