torsdag, september 21, 2006

Mitt herrskap, låt champangen flöda!

Det där med att gratis är gott stämmer ju så väl så väl. Igår var vi på invigningen av den nya gallerian här i Uppsala. Folk kom för att umgås, knyta kontakter, titta till de nya affärerna.. vi kom för gratis mat och gratis alkohol. Klockan sju klev vi in genom dörrarna, gick direkt till maten och tog ett glas champange. Utsökta saker. Vi åt upp, drack upp tog ett nytt glas och kände oss tvugna att mingla runt lite i de nya dyra affärerna. När det var klart gick vi och hämtade ett nytt glas. Sen ett nytt. Tillslut kände killarna i "baren" igen oss, så vi behövde inte säga vad vi ville ha utan de gav oss det direkt. Mot slutet av kvällen hade de nog förstått vad vi gjorde där, så de gav oss två glas på engång. Lika bra liksom. Det här med att bara bli salongsberusad är bullshit! Vi blev fulla. Vi blev polare med vakten. Polare med hon som serverade mat. Så mycket polare med henne att hon till och med fixade fram matlådor till oss så vi fick mat med oss hem. Fatta den! Det var en lyckad kväll. Självklart drog vi iväg ut sedan, hamnade dock med massa nollor där Julia försökte brilljera med pistol-trick som inte funkade nå vidare alls. Kasst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha. de renoverade om harrys i linköping förra våren. sen var det invigning med buffé och GRATIS i BAREN fram till klockan 22 (öl, vin eller cider). jag fick i mig en cider, ett glas rödvin och minst åtta öl (tappade räkningen efter klockan åtta typ). sen gick jag hem till bella klockan 23 och spydde. haha. sen cyklade jag hem och minns ingenting. men vi körde ju också på att hämta flera glas åt gången, då slapp man springa liksom. gratis är gott - men inget för mig (egentligen), och det vet alla som känner mig. då det är gratis är lotta farlig... hehe.

Anonym sa...

I told You so.. Gratis ÄR gott;)

Oh Julie. sa...

Lotta; haha, du är bäst!
Madde; japp, därför kommer jag till sthlm nån kväll så letar vi rätt på gratisdricka där med! :D

 
Allmänt bloggar