tisdag, september 12, 2006

På äventyr bland plastikkirurgi

Så har jag, som så många andra av världens befolkning, varit på en plastikkirurgi för att tala om en bröstoperation. På väg in till det überlyxiga stället möttes vi av en flicka med ett fint lite bandage över sin näsa. "Vi" kanske du undrar? Jo, det var ju inte jag som skulle bli klämd och bedömd angående mina bröst. Jag var bara med som stöd.

Jag tycker ju som sagt att jag inte passar in på vissa uteställen här i Uppsala... det är ingenting jämfört med där. Överallt: vitt, vitt, vitt. Avslappnandemusik och pålande vatten. Lugna människor iklädda.. gissa! VITT! Jag ska inte vara där det är mycket vitt! Vita färger är farliga färger, de är som gjorda för att bli nersmutsade. Jag satt bara och väntade på att jag när som helst skulle spilla ut något glas rödvin över deras vita inredning. Riktigt troligt att de skulle finnas rödvin där.. NOT!

Jag blev nog även smått fixerad på bröst eller för all del andra operationer med, så jag satt och så diskret som möjligt och stirrade ut personalen för att se om de gjort några operationer. Garanterat att de har! HA! Min kära fina vän och jag kom fram till att de förmodligen har personalrabatt.

Så tillslut, vad hela kalaset skulle gå på för min kära vän? 48 000 spänn! Fy faen!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar