tisdag, september 19, 2006

S M S / S O S

Jag är beroende. Jävla Sms-funktion. Jag langar iväg mess på mess hela dagarna. Det enda som är någolunda positivt med mig och sms är att jag inte skickar iväg pinsama fylle-mess. Ofta i alla fall. Min mobilräkning denna månad är ohyggligt hög. Summan är så ofantligt stor att jag inte ens ka skriva ner den här. Ni skulle dö. Jag menar, jag är fortfarande i chock och jag är ändå van vid höga mobilräkningar. Pucko Julia.

Allt skulle sen bli mycket enklare om man lät bli att analysera olika mess man fått. Kan inte vi alla bara sluta skicka mess och istället ringa och säga exakt vi har på hjärtat. Det blir så många frågor på det viset som det är nu: Varför har jag inte fått svar förrän nu? Vad menas med det här? Varför så många punkter? Hur ska jag svara på det här? och.. vafan! vadå kärlek? Va fan menar han?

Sitter nu ovh funderar på om jag ska skicka iväg ett mess, men det senaste jag fick skrämde mig lite. Så är det ju allt fanskap med det här: "Jag skickade sist. Nu är det hans tur." Shit, så många otroligt fåniga regler som man ska hålla sig till. Det finns ju redan så många onödiga riktilinjer att hålla sig till i riktiga livet, behöver vi verkligen fler i sms-världen? Snälla bara bespara oss!

Tillsist: varför finns det en "sluta-röka-linje" men ingen "sluta-messa-linje"?

Jag behöver verkligen hjälp!

S O S !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska alla i din närhet gå samman och sluta svara på dina mess kanske? That oughta teach you... :)

Anonym sa...

men varför byter du inte abonemang... jag sickar flera tusen mess för 100 kr i månaden!

Anonym sa...

Hör av dig om du hittar någon "Anonyma SMSoholics". Jag hänger gärna på.. Kanske lilla hjärnan skulle sluta grubbla så himla mycket då oxå..

 
Allmänt bloggar