fredag, september 22, 2006

Blåslagen under natten.

Man märker hur snabbt man vänjer sig vid att sova i en något större säng. I mitt rum står en skön 120 säng där jag kan vrida mig omkring hur mycket jag vill. Det kan man tydligen inte i 90 sängar. Inatt märkte jag riktigt tydligt att jag inte längre klarar av att sova i sånna sängar. Jag vaknade upp flera gånger i natt av att jag bankade in huvudet mot väggen eller slog i väggen med händerna eller knäna. Det var inte bara mitt täcke som ramlade ner från sängen, utan jag var också påväg att dunsa ner på golvet men vaknade i sista sekund och kravlade mig till rätta på den lilla sängen. Hur det kommer att gå inatt vet jag inte. Men jag kan säga så här: ser ni mig och tycker att jag ser lite mörbultad ut så är det ingen fara. Det är bara jag som inte kan sova i små sängar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vart sover du nu då, menar du?

Anonym sa...

Julia.. Jag har en 90s säng.. UPPE I LUFTEN!! Japp, har en loftis som är 90 cm bred.. Tack och lov har den lite höga kanter, så hittills har jag sluppit ramla ner. Men trångt är det.. Särskillt när man klämmer i hop sig två pers där uppe. Å varm=/ Tur att man är singel;)

Oh Julie. sa...

Lotta: Sover hos min moster i några dagar.. Här finns så mycket mat :P

Madde: Skämtar du med mig? Låter fruktansvärt farligt! :)

 
Allmänt bloggar