lördag, september 23, 2006

Den unika gästen?

- Hej och välkomna till denna unika intervju. Det unika är väl inte själva gästen, det är nämnligen en av de festgalna studenten som det kryllar av i Uppsala. Det smått unika är att hon denna helg tackar nej till alkohol. Varför hon gör det ska vi bland annat försöka få svar på här och nu. Hej och välkommen Julia.
-Tack.
- Hur är det med dig? Du ser lite hängig ut.
- Mmm. Har varit sjuk.
- Men angånende det här festandet, eller ska jag säga icke festandet, du brukar ju jämt festa.
- Ja.
- Du festade till och med när du höll på att hosta upp dina lungor.
- Ja.
- Men inte nu?
- Nej.
- Vad är det som gör att du stannar hemma hela denna helg?
- Jag vet inte. Jag har bara ingen lust. Det är liksom som att ha meninglöst sex när man inte ens är sugen det minsta. Vad är det då för mening?
- Jag vet inte. Men Julia, när beräknar du att ha klarat dig ur denna svacka?
- På tisdag kommer allt vara som vanligt igen.
- Vad är det som händer då?
- Jag fyller tjugoett år och beräknar med att käka massa tårta och dricka stora mängder av alkohol! Hell yeah!
- Men Julia, om vi återgår tillbaka till denna helg?
- Men sluta nu..
- Vad..
- Jag är inte precis stolt över detta själv!
- Hur kommer de..
- Sedan vad jag gör med mina helger är upp till mig! Jag kanske går ut. Jag har den kära alkoholen hemma, så vill jag kan jag gå ut. Hur många gånger har jag sagt att jag inte ska ut, men är ändå den som slutar dricka sist och ska upp och jobba efter någon timme då efterfesten slutat? Otalt många gånger. Fuck off, jag kanske festar ikväll. Bry dig inte! Stick! Gah!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar