tisdag, september 12, 2006

Julie Green?

Okej, detta är stort. Kom ihåg att jag nämnt att jag skulle rösta blankt i valet? Håll i er nu, men jag har nog hittat ett parti att rösta på. Ett parti som lyckades fånga mitt intresse tack vare sin reklam nu inför valet. Vilket parti? Miljöpartiet!

Just i detta nu sitter jag och LÄSER PÅ om det partiet. Jag! Läser på om politik! Jisses, ibland blir man ju skrämd. Men jag gillar Miljöpartiet mycket på grund av hur de ställer sig till HBT.

Hur jag fastnade för miljöpartiet? Men läs dessa och medge att de är bra:

Det är inte könet som ska avgöra lönen.
Det är storleken.

Eller?

-

Asylsökande ska inte behöva gömma sig i Sverige.
Det kan de väl göra hemma.

Eller?

-

1,3 miljoner svenskar fildelar.
Det är bara att bura in dem.

Eller?

-

Nudlar är tokbilligt.
Så studiebidraget behöver inte höjas

Eller?

-

All kärlek är bra kärlek.
Så länge de inte gifter sig

Eller?

Kolla in själv här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt rätt! Jag ska oxå rösta på dom!

Anonym sa...

jag överväger också om jag ska rösta på mp. istället för blankt. hehe ;0)
men jag måste poströsta isf eftersom jag är i uppsala i helgen. får se om jag orkar ta tag i det bara 8-). hehe.
klart vi ska ses! fullt upp på fredag, men vad jag vet har vi inga planer på lördag mer än kanske en liten utgång på kvällen ;0) har du samma mobilnummer som förut? jag åker hem söndag eller måndag, inte klart ännu för jag åker med annas mamma.

 
Allmänt bloggar