torsdag, september 28, 2006

Det här med matlagning

De flesta vet att jag är en av dem som inte tycker att matlagning är så vidare roligt. Jag gör gärna det mesta för att slippa laga mat. Sedan tycker jag att det är oerhört dumt att slänga iväg massa pengar på mat. Men nu håller jag på att laga en rejäll köttgryta. Jag tog min mosters bil och åkte iväg till Willy:s för att handla de som skulle vara i. Men vad skulle det vara i? Vad är det egentligen i en gryta? Köttet hade jag ju så klart (hade pappa Jägaren skickat med mamma när hon var nere sist) men sen då? Gick förbi mejerihyllan och grabbade tag i en grädde. Grädde kan man väl ha i? Jag muttrade lite över att jag aldrig lyssnade på hemkunskapen. Kanske är detta bas-kunskap som alla har utom jag? Jag fortsatte strosa genom affären för att hitta något lämpligt. Kom till grönsakerna, och här började jag stoppa ner saker i min lilla korg. Tog lite jag kände igen, även annnat som jag aldrig sett men som såg nyttigt ut. Stillade min ångest lite över all tårta och snask som jag stoppade i mig under min födelsedag. På väg mot kassan hoppades jag att så många som möjligt skulle titta ner i min korg för att se hur nyttig den såg ut. Hade det jävla tv-programmet "Du Är Vad Du Äter" i bakhuvudet under shoppingrundan. Fan va nyttig jag var nu. Synd att jag bara skulle ara så här oerhört nyttig nu när jag gjorde grytan. Sen kommer jag återigen gå tillbaka till makaroner och upptinade köttbullar. Men som sagt.. jag bryr mig inte direkt.

Tar gärna emot tips på innehåll i grytor tills nästa gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa av allt: den där grytan är snart i min mage! :D

Anonym sa...

man kan ha ALLT i en gryta (nästan). kan maila några recept som jag brukar göra någon gång ;0) du kan bara välja huvudingrediens (typ kött, kycklig, fisk whatever)!

 
Allmänt bloggar