måndag, juni 25, 2007

Yeah, love is a verb here in my room Here in my room, here in my room

Jag vet inte om jag nämt att hon som jag hyrt mitt rum där jag bor i, har varit och hämtat alla hennes möbler. Eller inte alla, hon lämnade sängen (allt mailande mellan oss):

"Fundera gärna på ifall du vill köpa ut sängen också." - Undrar hon och jag svarar något med att det behövs inte. Det behövs verkligen inte egentligen då jag har en säng hemma i obyggden och att jag knappast skulle ha pengar att nu "köpa ut sängen" som hon nu föreslog. Jag är ju Pankheten själv.

"Om du vill bo i rummet juni och juli föreslår jag att du betalar 2300 i hyra dessa månader - alltså den vanliga hyran utan tillägg för möbler. Då får du också behålla sängen som i sig är värd 2300 kr! (Så har du något att sova i och vi slipper ta hand om den)." - Se där. Nu får jag behålla den, bara att vänta lite så kan man gå för att behöva kasta ut pengar till att helt enkelt få den.

"Är det någon speciell anledning till att du inte vill ha sängen? Jag och mina päron tycker bara att det vore skönt att slippa bära och släpa på den så därför lämnar vi den gärna. Men om du vill att vi tar bort den så att du slipper släpa på den sedan kan vi göra det, vad tycker du?" - Är det någon speciell andledning till att HON inte vill ha sängen? Jag börjar ju nästan bli orolig varför hon så gärna vill bli av med den, men ja.. Ja, jag kan förstå. Visserligen säger hon att det vore skönt att slippa bära och släpa på den, men jag är ju inte dum. Jag vet inte om jag skulle vilja ha tillbaka en skrutten 90-säng (trotts att den är "värd 2300 kr!"). Jag menar, om jag hade en säng i ett rum jag hyrde ut skulle nog inte jag vilja ha tillbaka en säng som någon legat och sexat i. Ja, alltså, om det bara var en skruttig 90's! Sånna sängar får man ju titt som tätt.

Hur som helst. Kvar blev alltså sängen, men alla andra möbler hämtade hon. Jag kunde ju knappast lägga alla mina saker på sängen utan det blev golvet som fick ta allt. Så där ligger nu lite kläder, min tv, Hannahs DVD-spelare, Hannahs video, lakan, kuddar, viktiga papper, oviktiga papper, böcker, väskor, drapperi, massa filmer, massa skivor, små saker jag lika gärna kunnat slänga för länge sedan och allt de som jag la i den lilla skålen som stod på (tant)byrån innanför dörren.

Så det här håller inte. Visserligen är det bara en månad kvar som jag ska bo där, men att ha allt på golvet funkar inte. Ska till min gamla korridor idag och hämta lite kartonger och min stol. Sedan på onsdag ska jag till Möbelpoolen och hämta lite fler saker. Har mailat lite med en tjej nu som vill hyra ut sitt rum till mig i augusti och kanske om jag har tur i september. hur det än blir måste jag ta hem massa saker. Mina rum svämmar alltid över! Jag vet bara inte hur det blir så. Ååh.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmm. jag håller med dig. jag skulle nog inte heller vilja ha en sådan säng, även om den var värd 2300 kronor (alltså, få tillbaka den efter en andrahandsuthyrning). frågan är ju om den verkligen är värd 2300 kr efter att någon annan bott i den länge! i wonder... hmm...

 
Allmänt bloggar