onsdag, juni 27, 2007

Den som inga pengar har..

Jag hade liksom glömt att det är så här den Svenska Sommaren är: ena dagen sitter man ute i parker hela dagen, för att sedan sitta och sippa vin på kvällen, sedan nästa dag cykla omkring i regn. Mig gör det inte så mycket att det regnar, jag gillar det. Härlig känsla och det känns så fräacht. Tyvärr har ju regnet en förmåga att frizza till håret. Visserligen har jag ständigt en stor kalufs på huvudet i vanliga fall, men vid regn lyckas det att bli ännu större och helt okontrollerat. Typiskt.

Är hos min moster nu, men innan jag gick in i huset fann jag till min stora lycka att det fanns mogna stora smultron ute i deras trädgård. Så jag slog mig ner där i regnet och stoppade i mig de mognaste. Satt en stund och njöt innan det slog mig att jag kanske skulle ta och spara några smultron åt mina små kära kusinbarn som nog finner det ännu mer fantastiskt att mula i sig de små bären.

Igår drog vi till Snerkan med Linnea under hennes sista kväll här i Uppsala innan hon drar tillbaka till Berlin. En väldigt rolig kväll som slutade med att jag gick hem med en ny sjal/halsduk. Jag gillar den jättemycket och kommer inte ta av mig den i första taget!
Det enda som blev lite konstigt igår var att jag ringde för att kolla mitt saldo efter tolv då min lön skulle ha trillat in. Lägg märke till "skulle". Jo, för min lön trillade nämligen inte in. Jag blev en aning förvirrad då vi hade planerat att åka och storhandla idag, och till det behövs ju pengar. Jag har varit pank i veckor och såg verkligen fram emot att handla lite käk nu! BUT NO! Tydligen hade de tappat bort min timrapport, så här sitter jag nu med högar av obetalda räkningar och inga pengar. Så imorgon ska jag åka ner till stan och fixa detta, så får jag pengarna på tisdag. Bättre sent än aldrig? Visst, men det gör ju inte att jag ändå gått runt och surat hela dagen!

Att jag inte har pengar till helgen gör inte så mycket, eftersom jag är fast med att jobba natt hela helgen! Förvånande! Jag har nog inte varit ledig under en helg på två månader. Just den här helgen som det händer så mycket. Abraham och Kristoffer öppnar sin nya klubb på fredag. Kära Elin ville komma hit och hänga på bryggan med mig. Fina Carro skulle ha födelsedagsfest hos sig på lördag. Underbara Hannah kommer hem och ville hitta på något. Haha! Varför skulle jag få kunna delta på något av det? Ha ha!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar