måndag, juni 25, 2007

Time takes a cigarette, puts it in your mouth You pull on your finger, then another finger, then your cigarette

Det är lite konstigt det där med vad man tar sig till i olika situationer. Som när folk tycker det är jobbigt är det så många som plötsligt får ett otroligt sug efter en cigg. De måste bara ut och röka.

En tant på jobbet sa att egentligen är det helt fel av oss, efter som vi bara mår sämre och sämre av att röka om vi redan innan mår dåligt. Jag skulle ha frågat hur hon visste det, men jag hade jobbat natt och ville hem och sova. Nu undrar jag om hon har rätt.

Jag vet inte riktigt, jag menar jag är ju en av dem. Tror att det mycket handlar om att man känner att man behöver något att göra. Att ha något att koncentrera sig på. Kanske är istället för tummen som jag tog till som liten? Långsökt kanske, men något är det ju som gör att folk tar till en eller ett flertal cigg när de mår dåligt. Konstigt att det inte finns fler rökzoner på sjukhus. Eller ja ni vet..

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar