söndag, juni 03, 2007

Hoffmaestro - Desperado

Hemma nu på obyggden. Fullt upp med att planera inför lillebrors studentmottagning. Jag ringer runt "vad sa du att du skulle göra och ta med dig för mat?", jag gräver i kylskåpet och frysen hemma för att försöka få någon koll på vad som saknas och vad jag ska köpa imorgon, försöker planera in en stressad farmor utan att själv stressa upp mig, övertalar syskon om att de ska ta och fixa upp trädgården, håller koll ute för att se var jag ska kunna plocka de finaste blommorna till llillebror medan jag kämpar för att hålla ögonen öppna då jag inte sovit något på långt över dygn... bara för att jag valde att spendera den tiden med en viss herr S.

Jag går runt och muttrar över att jag inte ens hinner komma innanför dörren hemma innan mina kläder är täckta med katt och hund hår, samtidigt går jag och känner mig som en riktig storasyster då jag tar med mig småsyskonen till Pizzan i Stöde. Vi kommer hem och jag sätter mig för att blogga men innan sätter jag syrran på att göra sina läxor och låter lillebror sysla med sina hemliga msn-konversationer eftersom att han ska ladda hem skivor till mig imorgon.

Imorgon måste jag köpa vax till mina ben, jag klarar inte av mina håriga ben en dag till! Särskillt inte då det som idag är så otroligt hett, och där går jag omkring med tjocka strumpbyxor som täcker hela benet för att inte avskräcka min omgivning med mina ohyggliga ben. Eller egentligen är det väl bara mig och mitt eget hjärta jag skyddar. Hår är så äckligt! Hey, på mig i alla fall! vax nästa bitte! Får dra på salong nästa gång!

2 kommentarer:

Angelica sa...

heyho! angelican var lite trött igår. orkade inte med msn ^^

kan du vaxa!?!?!!?1+

Oh Julie. sa...

Haha, okej. Tänkte mest meddela att jag är hemma nu :)

Klart jag kan vaxa! Vem kan inte det? ;)

 
Allmänt bloggar