onsdag, november 22, 2006

Yeah, you think you have it all right, until the pain kicks in

Det finns inte mycket som klår ny bra musik. Att sitta en kväll och upptäcka låt efter låt som är så där otroligt bra. Denna kvälls guldkorn är bland annat dessa:

The Damnwells - Shiny Bruise
Paul Brill - Laydown Your Weary Head
Amastory - Constants
Aqualung - Strange And Beautiful
Doves - M62 Song

När jag nu har suttit här och lyssnat igenom massa musik så kan jag inte låta bli att tänka på hur det vore om man fick höra om sina absoluta favoritlåtar en gång till för första gången. De låtar som tog luften ur en och som man spelade om och om igen och undrade hur man i helvete kunde ha levt sitt liv utan att ha hört just den låten?!

Efter att ha tittat och lyssnat runt ett tag, hör jag en välbekant låt börjas spela. Då är det ju käre Janove Ottesens låt "Go Tell Her" som spelas. Har väl inte lyssnat igenom hans eget material riktigt så att jag kan uttala mig om det, men i Kaizers är han fantastisk. Fantastisk är dock inte hans engelska. Sjunger han på norska eller engelska? Man får spetsa öronen. Engelska! Okej. Men han är värd en chans. Någon kväll ska bli tillägnad honom. Vackre Janove.

Sedan har jag även tänkt att dra ner på rökandet. Att sluta röka så där abrupt tycker jag låter lite drastiskt. Jag kör mer på den där att tända ciggen, röka halva för att då panikslaget komma på att jag skulle ju dra ner och så slänger jag kvarstående biten av ciggen i närmaste vattenpöl.

1 kommentar:

Anonym sa...

efter nyår... då är det stopp med snusandet för min del. i alla fall till vardags. får se hur jag klarar mig. får ta nikotinfria först. för vanans skull. sen är det bara på fest som gäller. oh my. fasar redan.
i samma veva är det VV som gäller igen. ujuj. men nu! NU! ska det hända grejer!

 
Allmänt bloggar