tisdag, november 28, 2006

Det där med att vakna upp ur pengakoma...

är en helt fantastisk sak. På riktigt. Efter att ha gått från total fattigdom till ett liv fyllt av lyx och kostsamma onödigheter känner man sig som en gudinna. Äntligen kan man unna andra och sig själv saker som man för några dagar sedan bara kunde drömma om. Saker som godare dyrare viner, äta ute eller faktiskt köpa ett plagg eller två. Mat skulle man ju också kunna köpa om man vill det. Förra månaden köpte jag inte direkt någon mat. Det blev bara inte så. Tog det jag hade kvar i mina skåp. Jag kan meddela att det blev många konstiga rätter. För det mesta många mindre goda rätter. Jag och mat. Men denna månad ska jag handla och göra storkok. Grytor och soppor. Bjuda vänner på rejäla köttbitar. Missförstå mig inte nu. Många kronor kommer icke att läggas på mat. Nej herregud! Men ändå kanske 300-400 kr. Lyx.

Jag tror att denna månad blir en bra månad. Julstress finns inte riktigt på min karta. Snarare julfester och andra trevligheter. På tal om det: julfest hos oss den 15:e, det är bara att komma. Det kommer att bli jättekul. Kan det bli annat när man bor i en kanon korridor?

1 kommentar:

Anonym sa...

har du vunnit på lotto??? Jag vill oxå ha pengar...

 
Allmänt bloggar