söndag, januari 07, 2007

Mamma, det är bra!

Mamma har tydligen läst min blogg. Läst min blogg coh gråtit över att jag skrivet att det bara är piss att vara hemma. Nu är det ju inte riktigt så. Jag har den bästa mamma man kan ha som alltid stöttar och tror på en. De är skönt att vara hemma ett tag, innan man börja sakna livet i Uppsala där det händer mer. Hemet i Stöde är bra! Nu vet ni det. Det är otroligt mysigt att komma tillbaka till vår gård. Se vår lilla lekstuga som håller på att förfalla, men i mina ögon är licka vacker som vanligt. Att gå runt i Grusgropen och återuppväcka alla minnen sedan man var barn. Vi hade den bästa lekplatsen.
Den här vistelsen hemma har varit bra med. Mamma har passat upp på mig som en galning. Pappa har ocksåkommit fram. Deltagit lite. Känns bra. Känns att han faktiskt kännermig lite. Tror att jag har behövt denna lilla bekräftelse från hans sida, som han natuligtvis inte vet att han har gett mig. Det har varit spänt mellan oss så länge, för något som jag har glömt. Tror att det var efter en gång då jag blev så besviken på honom och vägrade ta det mer, vägrade sitta och gråta tyst på mitt rum. Tror att det blev gräl istället. Så taldes vi inte vid på länge länge länge. Nu känns allt bättre. Bara att tacka gallan för det. Finns inget ont som inte för något för sig. Det är bara att inse det!
Och mamma, du är bra. Stöde är bra i små mängder med. Ville bara säga det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

borta bra, men hemma bäst - så är det ju. men i ditt fall blir det ju lite kluvet, eftersom uppsala är ditt hem nu men du är född och uppvuxen i stöde. ditt riktiga hem - barndomshemmet kommer alltid att vara i stöde och du kommer alltid älska att vara där - även om det kanske just nu är i mindre mängder. vänta tills du själv har skaffat familj - då kanske du vill vara någonstans där det inte händer så mycket - hehe.

och det där med att ens mamma läser bloggen. jag tror inte att min mamma gör det, och jag tror inte att pappa gör det heller. men jag vet att min morbror och andra släktingar läser. så jag kanske ska passa mig lite för vad jag knapprar ner. hehe. behöver ju kanske inte ta alla vilda festdetaljer ;0)

Oh Julie. sa...

Hehe, precis Lotta! Jag hoppas nu att mamma glömmer bloggen så jag kan safta på med detaljer ;)

Anonym sa...

lycka till i morgon, och jag håller tummarna för en dr. kovac ;)

Oh Julie. sa...

Hehe, tackar Mos! Jag hoppas på honom jag med! :D

 
Allmänt bloggar