lördag, januari 27, 2007

Full, fullare, Julia.

Ibland dricks det lite för mycket. Ibland kommer bara fyllan som en stor överraskning. Där står man och vinglar och undrar vad det var som hände. Som igår. Något glas vin hemma (efter att ha startat med en grogg) och några öl ute.. så var det Julia som fick dra hem först. Jag la all min koncentration på att försöka gå rakt. Om inte annat: någorlunda rakt. Igår gick det icke. Jag svajade runt på hala vägar och muttrade då fötterna vägrade lyda mig. Avböjde vänligt men bestämt sex:

- Va full du är! säger nån blond kille som jag tydligen möter på vägen.
- Är jag ju inte alls det! säger jag och svajar till. Jag undrar om han vet att jag blåljuger. Jag vet det i alla fall.
(sedan utbyts det några meningar där jag har lite för dåligt minne för att komma ihåg vad som sades.)
- Ja, okej då. Men ska vi gå hem och knulla då? frågar den unge blonda mannen då, vad jag tror, lessnat på en innehållslös konversation.
- Va? Nä. Jag är jättefull. Jag ska sova.
- Okej, ha det bra.
- Desamma, ha en bra kväll!

Vi skiljs åt och går åt olika håll. Han går väl och raggar upp någon annan, medan jag efter ett bra tag äntligen kommer hem och dunsar ner på min säng. Jag har knappt fått av mig mina kläder förrän jag sover som en stock.

"VI ÄLSKAR ER MED! MEN VILKA ÄR NI?!"

Väl på ÖG var ju allting bra, jag menar innan jag blev så där full och drog hem. Jag var förresten inte den enda som blev för full och drog hem.

Nåväl, det var regge och rockklubb igår. Vi såg något band som jag tror var riktigt bra, men det som gjorde den lilla upplevelsen var att vi rockade loss framför scenen! Det roliga var när någon i bandet skrek: "VI ÄLSKAR ER UPPSALA!" och Linnea skriker tillbaka: "VI ÄLSKAR ER MED! MEN VILKA ÄR NI?!" Jag blev i allafall kär i en av de snygga männen på scen. Kan man om inte annat avslöja på alla kort jag knäppte. Puh.




I det stora hela var det i alla fall en bra kväll. Kul som fan hade vi, och det är det som räknas!

1 kommentar:

Anonym sa...

yeah!!! sounds lika a great evening!
tills du inte klarade mer, kanske... hehe. men sådär blir det ibland och så får det bli =0)
jag var rättså plakat själv igår ska jag säga dig... hehe.

och du - fler festbilder åt folket (mig)! hehe. det är så roligt!!! ;0)

 
Allmänt bloggar