torsdag, januari 25, 2007

Grammatik grammatik..

Jag håller ju just för tilfället på att läsa upp två delkurser som har legat och plågat mitt sinne under ett år nu. Duktig är jag som äntligen tar tag i dem. Borde gjort det tidigare, men jag är bra på att fokusera på roligare saker. På föreläsningen idag insåg jag en sak. Grammatik är faktiskt lite småroligt. Eller, där tog jag kanske i. Men det är inte det värsta som hänt mig. Jag går runt och smålängtar lite till att få sätta mig ner, läsa och förstå. Det är nästan lite som att lösa Sudoko (eller vad de nu heter!) eller korsord. Jag har aldrig varit nåvidare på något av de, men det hör inte hit. Grejen är den att man sitter där och klurar för att få allt att bli rätt. När man äntligen är klar och tittar i facit och ser att man faktiskt har alla rätt, fortsätter man glatt vidare. Jag kommer ihåg att jag ibörjan av grammatiken förra gången kände samma sak, men sedan blev det bara ett helvete! Nu hoppas jag på att göra allt rätt, så att jag kan fixa den förskräckliga salstentan som kommer att komma. Hua.

1 kommentar:

Anonym sa...

kör hårt!!!

 
Allmänt bloggar