onsdag, mars 12, 2008

We can go shopping in the supermarket but we don’t play guitars We shop more than other people, we don’t play guitars Can you play guitar?

Vad förenar alla syskon? Vilken aktivitet är det som för alla de olika individerna samman? Vad kan syskon möjligen sysselsätta sig med utan att bråk uppstår?

Vet du?

Svaret är såklart Guitar Hero 2.

Lillasyster Sanna och jag beslöt oss för att testa på det spelat. hon hade aldrig testat det, och jag hade bara gjort ett kort försök under någon dimmig fylla i Flogsta.
Sagt och gjort. Jag fick offra det sista avsnittet av 'Percys tårar' ("Det är ingen kamin!") för att vi skulle kunna börja spelet.
Vi tryckte på alla knappar man skulle, och så började spelet. Bara att något var ju fel, för hur vi än gjorde så lät det väldigt illa och våran spelare gav alltid upp bara en liten bit in i låten. Vi tillkallade hjälp, i form av lillebror Oliver, så att han kunde berätta för oss vad vi gjorde för fel. Tydligen en hel del. Ni kanske inte trodde att det gick att göra så mycket fel under det spelet.. Men se där. Ni hade fel.
Den svarta lilla plast gitarren skickades runt mellan oss tre då vi turades om att spela. Sanna och jag på den lättaste nivån, medan lillebror lätt klarade av den näst svåraste. Jag hade väldiga problem med att komma igång med det usla spelat i början. Jag svor och stampade i golvet och sökte tröst hos datorn istället några gånger.. men så helt plötsligt släppte det och jag blev grym! (Och med grym menar jag nu att jag någolunda lätt klarar av den simplaste enklaste nivån!)

Elin kommer hit om någon timme och jag kommer garanterat att föreslå att vi ska spela det spelet. För förhoppningsvis har hon aldrig spelat det och om så är fallet, kommer jag att framstå som en expert. Ja, så länge hon inte ser att jag väljer den första nivån. Puuh.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar