lördag, mars 15, 2008

För då skall jag spela så fingrarna kräks..

Jag har tagit mig upp till 'medium' nu på Guitar Hero. Men tydligen var det inget att hurra för, för när jag kom hem från pappa imorse och slog upp dörren till mammas hus kom lillasyster springande och mötte mig i hallen.

"Mamma rockar fett på Guitar Hero! Hon har fått över 100 000 poäng!" Berättade hon exalterat.

Jag såg tvivlande på henne när hon drog med mig in i tv-rummet där jag fann mamma så med den svartröda plast gitarren och gunga i takt till musiken.

"Hon kör på 'hard' nu!" Sa Sanna stolt.

Och vilken hejare hon var.
Tydligen så hjälper det inte att vara en gammal van tv-spelare eller att man tidigare spelat gitarr eller bas.. alla är nybörjare ändå. "Nya kontroller att lära sig ändå" sa brorsans kompis.
MEN, pass på! Har man spelat fiol, då är det bara att hoppa in i spelet. Tydligen. För mamma var verkligen grym. Nu antar jag att det kommer att bli ännu mer fullt framför tv:n.

Jag håller i alla fall med min syster: morsan rockar fett!

1 kommentar:

Anonym sa...

Din mamma är så skön! :)

 
Allmänt bloggar