torsdag, mars 20, 2008

Starving in the Belly Starving in the Belly Starving in the Belly of a whale

Jaha, så nu sitter man här med bakismage med ett vattenglas i handen. För det blev ju tydligen utgång igår!

Jag kom hem från Karin (efter en mycket god middag!) vid sju tiden för att finna en uppklädd Hannah och ett fint städat rum. Men det var ju inte för min skull som hon hade gjort sig det besväret, utan Anja var i staden och skulle komma. Fina lilla Anja som annars pluggar i Lund.
Men det blev bara ännu mer finfrämmande då Linnea och Tove anlände. Jag trodde att vi alla skulle gå till min favorit Svante's, men tydligen var det inte pubba vi skulle göra: vi skulle till Kalmars klubb 'Boom goes the dynamite'. Det blev väldigt jobbigt för mig där ett tag då jag hade ställt in mig på att vara riktigt loungeklädd och nu var tvungen att leta fram något lite mer "klubb". Men eftersom jag inte riktigt gillar att klä upp mig så blev det en väldigt enkel outfit. Hade jag haft en jävla modeblogg hade jag lagt upp bilder på mig och kvällens val. Men detta är inte en modeblogg. Fan ta dem!

Efter att jag hade förstått att det var riktigt utgång som gällde så satte jag tillsammans med de andra att klunka öl samt ett surt ekologiskt rött vin.
På Kalmars var det var det Discodarling som spelade. Emelie och Jenny var så fina och spelade bra musik. Nere berättade Kristoffer var det någon från Nöjesguiden som spelade. Men efter som det inte var Carl Reinholdtzon Belfrage som spelade så gav jag inte det så mycket uppmärksamhet.
Ibörjan stod jag mest och snackade med Abraham och Kristoffer medan jag stod och blängde på allt folk. Jag hatar folk, ni vet de va? Älskar individer men avskyr folk! massan! Ibland funderar jag på om jag har en mild grad av torgskräck. en det kanske bara är främlingsfientlighet.

Genom Abraham och Kristoffer träffade jag en kille som jag under hela kvällensgång kallade för Johnny. han hette tydligen något annat. Jag tror det var något på J, men jag ansåg att Johnny var lätt och bra att komma ihåg. Vi dansade här och där och sprang ut och rökte. Väldigt bra med en rökare ibland massan av "icke-rökare"!
I trappen när vi var påväg ut och röka var det någon som klappade till mig på axel och överröstade musiken med ett: "HEJ!". Men jag fortsatte att gå. Man vet ju aldrig vem det var. Var det någon jag kände får han väl komma och hälsa igen tänkte jag och inte göra ett bakhåll och hoppa på mig när jag vänt ryggen till. Men jag valde som sagt att inte vända mig om för att se vem det var eftersom det finns så många man helst inte vill träffa!
Vänner droppade av en efter en medan jag hade sällskap av Johnny. Han var väldigt rolig.. trots att han snackade om "the good old days" och moderaterna.. Fast nu när jag tänker efter så var det nog jag som snackade om de goda gamla dagarna i ett försök om att pika honom för hans ålder.Nu låter det kanske som att han var väldigt gammal, men han var bara 26. Men det var ett försök till att vara lite elak. Elak humor är alltid den bästa!
Så blev det dags att dra sig hemmåt och jag fick finsällskap i form av Kristoffer och Emilie. När vi skildes åt vid rondellen och jag hade kommit till min port fortsatte jag att gå. Mitt och Hannahs rum var ockuperat så jag gjorde det första bästa jag i min fyllskalle kunde komma på: att gå och knacka på ett visst fönster. Det gav inget resultat, men det stoppade mig ju inte. Jag hade en intensiv diskussion med två starka motståndare i mitt huvud då jag upptäckte att dörren in i trapphuset var öppet. Det slutade såklart med att jag gick och ringde på herr S's dörr. Det är alltid att den mest ologiska motståndaren i huvudet som vinner då man fått lite alkohol i sig. Fast nu tycker jag att det inte var så farligt. För det var ju riktigt roligt att få se hans nyvakna min.

Jag är nyss hemkommen och ska strax städa ordning på rummet innan lillebror kommer, men först ska jag ta på mig glasögonen och gå ut och röka en cigg. Eller vem försöker jag lura? Jag kommer att somna som en stock när jag väl kommer in igen!

Jag har förövrigt en whiskyröst som skulle kunna liknas vid tom Waits nu. Det är väl hett, eller?!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar