tisdag, mars 11, 2008

Mellanlandning i sthlm

Jag sitter just nu på Stockholms Central där jag fått stannat till då jag är påväg hem. Åkte i från Göteborg kvart i tio, tre timmar något senare är jag här. Mitt tåg som ska föra mig vidare går om cirka 40 minuter så nu fördriver jag tiden med att sitta vid en dataskärm här då.

Har varit helt utan internet under min vistelse där nere, och det tär på en. Särskillt när man ska försöka att få tagt i tågbiljetter. Särskillt när man ska försöka få tag i Bra Tradera biljetter. Som tur är har jag världens bästa lillebror som fick ta mina hysteriska telefonsamtal och var så snäll att fixa bra biljetter.
Det blev inte "en kronas biljetter" denna gång, men hela vägen gick i alla fall på mindre än 200 spänn! Duktiga han!

Jag har fått jobbet som jag åkte ner för att söka. Så nästa månad börjar jag jobba på sjön! Så otroligt skönt att de inte väntade en vecka med att ringa som de sa efter intervjun att de skulle göra. Jag behövde bara vänta tills andra dagen innan de ringde och lugnade mig med att berätta att jag hade fått jobbet. Det var ju tur det, eftersom jag hade helt ställt in mig på att få det! Vet inte alls vad jag hade gjort annars!

Jag är lika pank som vanligt, men lika glad för det är jag. Har som vanligt övertra(cka)sserat mitt visakort. Men min underbara mamma satte över 300 spänn som jag kunde lägga på mat och resor inom Göteborg. Fantastiska vänner har jag också som har bjudit mig på både det ena och andra. Det är hur snällt som helst. Jag försöker att visa hur tacksam jag är, men det blir lite svårt när jag har så otroligt svårt med att ta emot "hjälp".

Nu drar jag alltså vidare norröver, men vi hörs snart!

Glöm inte Kaizers den 27:e!!

2 kommentarer:

Angelica sa...

och nu ska jag (pappa) bjuda oss på bio :D

Anonym sa...

*dudududuudu duduuduud duduud diiiiiduduuuuudiiiiii* - Rederietlåten. Grattis till jobbet!:)

 
Allmänt bloggar