måndag, mars 03, 2008

"Om jag var en rik tjej, trallalaala.."

Har Traderas sida öppen hela tiden för att hänga med hur aktionerna går för morgondagens biljetter från Stockholm till Göteborg. Samtidigt springer jag omkring och vänder ut och in på varje väska och alla fickor jag kan hitta. Är på jakt efter lite pengar.. med betoning på "lite". Jag har hittat en krona nu och behöver kanske fyra, fem till för att ha råd med en liten tetra med krossade tomater. Skulle jag få ihop pengar till en sån kan jag göra tomat och vitlökssoppa. Det vill säga att jag slänger ner krossade tomaterna i en kastrull tillsammans med några vitlöksklyftor. Billigt och bra. Bra enligt ViktVäktarna också! Blir inte Points för den middagen inte. Men som sagt, jag är fyra, fem kronor ifrån den middagen.

Kanske kan det ses konstigt om jag nu har det så svårt att lyckas att få ihop några ynka kronor, nu sitter och ska beställa en tågresa? Den briljanta lösningen är att jag tänkte att min mamma skulle få betala min resa. Det vet hon inte om än. Jag bör nog ringa och meddela det snart. Men det kommer ju inte bli några stora summor eftersom jag riktar in mig på en resa för under 20-lappen! Ha!

Nä, nu har jag spillt lite för lång tid här framför datorn.. Det finns fler väskor, kassar, påsar, jackor och skumma vrår där det kan finnan någon krona!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar