tisdag, mars 04, 2008

Mina Euro Shoper snorpapper börjar att samlas på hög här nu. Jag har aldrig haft en förkylning som får mig att nysa så här mycket. Som vanligt så gör jag allt som händer mig till något roligt. Nu har jag fullt upp med att testa på att nya på olika sätt och utveckla "nya" nysningar. Det är rätt underhållande! Underhållande tror jag dock inte att mina kommande medresenärer skulle beskriva min förkylning.

Jag har en bad-allt-day idag, så inga av alla kläder jag river fram ur garderoben passar bra, och mitt hår vägrar ligga som det ska. Som tur är är det otroligt fint väder ute så det blir ett par stora glasögon när jag tar steget ut idag, och då kan jag gömma mig bra under dem.

Jag jobbar förövrigt mycket på att sluta säga/skriva "man" istället för "jag". Tex:
"Man trivs så bra i solen" "JAG trivs så bra i solen". Fick höra att det är typiskt kvinnor att säga "man" iställer för "jag". Det hade jag ingen aning om, så nu ska jag sluta upp med de fånigheterna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

mm, så är det.
och en kvinna är ju dessutom en kvinna och ingen "man". ligger mycket i det där. har jag lärt mig.

Anonymous sa...

jag älskar ordvitsen. bäst! =D

Angelica sa...

UTMANAD! ;)
http://supergirls-dont-cry.blogspot.com/2008/03/supergirls-dont-cry.html

 
Allmänt bloggar